آفتاب
نماینده بناب در واكنش به توقیف هفته نامه 9 دی:

تندوری از سوی هرجناحی باشد، باید با آن برخورد کرد

تندوری از سوی هرجناحی باشد، باید با آن برخورد کرد

انتقاد صحیح و منصفانه همواره راه گشای مسائل است اما وقتی كه نقادان با توجه به منافع شخصی و حزبی خودشان از هرگونه سنگ اندازی دریغ نمی كنند نام آنها را باید تندرو گذاشت و زمانی كه این تندروها خود را دینمدار و راه خود راه اصلی اسلام می دانند مسئله بسیار خطرناك می شود.

نماینده بناب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توقیف هفته نامه 9 دی گفت: تندوری از سوی هرجناح و شخصی باشد باید با آن برخورد شود.

حجت الاسلام محمد باقری بنابی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص توقیف روزنامه 9 دی اظهار كرد: هیات نظارت بر مطبوعات یك نهاد قانونی است كه وظیفه نظارت بر مطبوعات و رسانه ها را برعهده د ارد و پیش از این چندین بار به این هفته نامه تذكر داده بود، اما این هفته نامه توجهی به تذكرات نداشت و طبیعتا آن را توقیف كرد.

وی در پاسخ به این سوال كه علت توقیف 9 دی چه بوده است، اظهار كرد: با توجه به تخلفات عدیده و پی در پی این هفته نامه باید پیش از این باید توقیف می شد و هر رسانه ای كه بدون در نظر گرفتن منافع ملی سعی در ایجاد مانع بر سر راه دولت و نظام داشته باشد باید توقیف شود و در خصوص 9 دی نیز شاید تنها راه باقی مانده پس از آن همه تذكر، توقیف بود.

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینكه انتقاد منصفانه حق مسلم هر رسانه ای است، ابراز كرد:‌ علی رغم اینكه چند روز پیش مقام معظم رهبری بر حفظ وحدت كلمه تاكید كرده بودند، متاسفانه این هفته نامه انسجام ملی و وحدت كلمه را خدشه دار می كرد.

نماینده مردم بناب افزود: همانطور كه روزنامه های آسمان و بهار تخلف كردند و توقیف شدند 9 دی نیز تخلف كرد و بارها تخلفاتش را تكرار كرد و اقدام هیات نظارت بر مطبوعات قانونی است.

وی خطاب به مسئولان این هفته نامه گفت:‌ تمكین به قانون مهمترین وظیفه مسئولان 9 دی است و اگر می خواهیم به اهداف نظام دست یابیم باید به قانون تمكین كنیم.

حجت الاسلام باقری با اشاره به اقدامات افراطیون در چند ماه گذشته در مخالفت با دولت گفت:‌ انتقاد صحیح و منصفانه همواره راه گشای مسائل است، اما وقتی كه نقادان با توجه به منافع شخصی و حزبی خودشان از هرگونه سنگ اندازی دریغ نمی كنند نام آنها را باید تندرو گذاشت و زمانی كه این تندروها خود را دینمدار و راه خود راه اصلی اسلام می دانند مسئله بسیار خطرناك می شود.

وی افزود: تفاوت نمی كند این تندروی از سوی چه جناح و شخصی صورت گیرد چه اصلاح طلب باشند و چه اصولاگرا و اگر چنین باشد و منافع ملی را زیر سئوال ببرد باید با او برخورد كرد.

کد N188942

وبگردی