آفتاب

مقام سازمان ملل خواستار کمک های مالی بیشتر به لبنان شد

مقام سازمان ملل خواستار کمک های مالی بیشتر به لبنان شد

تهران- ایرنا- هماهنگ کننده کمک های سازمان ملل متحد در لبنان روز سه شنبه با اشاره به ورود هزاران آواره سوری به لبنان، خواستار حمایت های بین المللی بیشتر از بیروت شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو، ˈراس مانتینˈ گفت: با ورود صد ها هزار آواره ی سوری به خاک لبنان، مشکلات زیادی برای مردم و دولت این کشور به وجود آمده است و لازم است که جامعه بین الملل به تحمل فشار این بار سنگین بر دوش لبنان کمک کند.

هماهنگ کننده کمک های سازمان ملل متحد در لبنان که در یک نشست خبری به پرسش های خبرنگاران پاسخ می داد،با بیان این مطلب که لبنان بزرگترین دریافت کننده سرانه آوارگان درجهان است، خواستار افزایش منابع مالی به منظور کمک به آوارگان سوری شد و اعلام کرد فقط 14 درصد از یک میلیارد و 900 میلیون دلار کمک درخواستی سازمان ملل، تامین شده است.

براساس آخرین آمار سازمان ملل متحد، از زمان درگیری های سوریه ، ورود تقریبا یک میلیون آواره سوریه به لبنان، جمعیت این کشور را به میزان 25 درصد افزایش داده است.

لبنان و سایر همسایگان سوریه از جمله ترکیه، اردن و عراق، پذیرای بیش از دو میلیون پناهجوی سوری هستند که از بیم درگیری ها و خشونت های این کشور خانه و کاشانه خود را ترک کرده و به این کشورها پناه برده اند.

بر اساس پیش بینی سازمان ملل متحد،درصورت ادامه درگیری های سوریه، تعداد آوارگان این کشور در لبنان تا پایان سال جاری میلادی به بیش از یک و نیم میلیون نفر برسد.

مترجمام**9041**1856
کد N188919

وبگردی