آفتاب
در دیدار با ظریف؛

مقام سازمان ملل تلاش های ایران در راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر را ستود

مقام سازمان ملل تلاش های ایران در راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر را ستود

وین - ایرنا - رییس دفتر سازمان ملل متحد و مدیرکل دفتر مقابله با مواد مخدر و جرایم این سازمان در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان از تلاش های ایران برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا ، در دیدار یوری فدوتوف با محمد جواد ظریف که روز سه شنبه در حاشیه نخستین روز از مذاکرات هسته ای وین در مقر سازمان ملل انجام شد، این مقام سازمان ملل ایران را خط مقدم مقابله با مواد مخدر دانست .

فدوتوف در ادامه با بیان اینکه براساس آمار کشفیات مواد مخدر در ایران بیش از تمام کشورهای دنیا بوده است،بر نقش موثر جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر تاکید و اقدامات و تدابیر ایران برای مقابله با مواد مخدر را ستود.

براساس این گزارش، محمد جواد ظریف که برای حضور در دور دوم گفتگوهای جامع هسته ای ایران و 1+5 در وین به سر می برد،در این ملاقات درخصوص موضوعات مرتبط با حوزه کاری این مقام سازمان ملل باوی بحث و تبادل نظر نمود.

ظریف در این دیدار با اشاره به تلاش های گسترده جمهوری اسلامی ایران در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر و به ویژه اقدام به جلوگیری از عبور مواد مخدر به دیگر کشورها بر ضرورت همکاری های متناسب سازمان ملل و سایر کشورها در ایفای نقش خود در اقدامات پیش گیرانه در این زمینه در مبادی تولید این مواد در کشورهای همسایه و کمک به فعالیت های جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر از ایران به سایر کشورها تاکید کرد.

وزیر خارجه ایران همچنین با اشاره به پیوند قاچاق مواد مخدر با پدیده افراط گرایی و تروریسم، به نقش مهم دفتر UNODC و همچنین ضرورت همکاری کشورهای مختلف در این زمینه تصریح نمود.

ظریف در ادامه با اشاره به سرمایه گذاری گسترده ایران در این زمینه، سیاست های اعمال شده از سوی طرف های مقابل درخصوص مبارزه با قاچاق مواد مخدر را ناصحیح خواند و افزود: در مسیر مبارزه با قاچاق مواد مخدر، این جمهوری اسلامی ایران است که با استفاده از تمام امکانات خود به مقابله با آن پرداخته است.

وی افزود:در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر هزینه های زیادی از جمله در حوزه نیروی انسانی برای کشورمان به وجود آمده و اینک به دلیل عدم همکاری مسئولانه دیگر کشورها، پدیده هایی چون گروگان گیری نیروهای انتظامی ایران از سوی تروریست های مرتبط با قاچاقچیان به اجرا در آمده است و از این رو لازم است همه کشورها و بخش های ذیربط مشارکت جدی و مسئولانه در این زمینه داشته باشند.

وزیر امور خارجه ایران در پایان خاطرنشان کرد: چرا باید برخی از مرزبانان ایرانی که برای مقابله با پدیده قاچاق و تروریسم در مرزها مستقرند، در این ایام که سال نو ایرانی است در دست تروریست ها گروگان باشند.

اروپام** 1701** 1553
کد N188916

وبگردی