آفتاب
دیوید کامرون:

الحاق کریمه به خاک روسیه پیامدهای سنگینی خواهد داشت

الحاق کریمه به خاک روسیه پیامدهای سنگینی خواهد داشت

نخست وزیر انگلیس اقدام روسیه در الحاق شبه جزیره کریمه به خاک خود را غیرقانونی خوانده و از پیامدهای سنگین این اقدام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس اقدام رئیس جمهوری روسیه در الحاق شبه جزیره کریمه به خاک کشورش را غیرقابل پذیرش خواند. کامرون ساعاتی پس از موافقت "ولادیمیر پوتین" با پیوستن کریمه به فدراسیون روسیه، این اقدام را مغایر با قوانین بین المللی دانسته و آن را محکوم کرد.

وی این اقدام مسکو را پیامی منفی برای اتحادیه اروپا دانست و افزود: تلاش روسیه برای تغییر اجباری خطوط مرزی به هیچ وجه قابل قبول نیست. به گفته نخست وزیر انگلیس در پس همه پرسی برگزار شده در کریمه، تهدید نظامی روسیه قرار داشت.

کامرون تاکید کرد: رئیس جمهور پوتین نباید تردیدی در این مورد که روسیه با پیامدهای جدی این اقدام مواجه خواهد شد، داشته باشد. وی همچنین از بررسی اعمال تحریم های بیشتر علیه روسیه در نشست مقامات اتحادیه اروپا در روز پنج شنبه خبر داد. گفتنی است در پی درخواست مقامات کریمه از دولت روسیه، مسکو امروز طرح الحاق این شبه جزیره به فدراسیون روسیه را تصویب کرده و آن را به اجرا درآورد.

کد N188910

وبگردی