آفتاب
کمیسیون بین‌المللی مستقل تحقیق در خصوص سوریه گزارش داد

اعدام‌های گسترده توسط شورشیان در سوریه

اعدام‌های گسترده توسط شورشیان در سوریه

کمیسیون بین‌المللی مستقل تحقیق در خصوص سوریه گزارش داد که شورشیان در این کشور مرتکب نقض حقوق بشر شده‌اند که در تاریخ 20 ژانویه تا دهم مارس وحشتناک‌ترین آن‌ها رخ داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کمیسیون بین‌المللی مستقل تحقیق درباره سوریه که از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل تشکیل شده است، گزارش داد که از اوایل ماه ژانویه سال جاری که گروه‌های شورشی مورد حمایت غرب علیه گروه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) حملات گسترده‌ای را در شمال و شمال شرق سوریه انجام داده‌اند نقض حقوق بشر شدت یافته است.

در گزارش این کمیسیون آمده است که مبارزان گروه اسلامی عراق و شام مرتکب اعدام‌های گسترده‌ زندانیان شده‌اند که جزو جرایم جنگی محسوب می‌شود. شمار اعدام‌ها و احتمال وجود گورهای دسته جمعی در سوریه هم‌اکنون در حال بررسی است.

در این گزارش به ویژه به یکی از موارد نقض حقوق بشر توسط گروه داعش پرداخته شده است که در آن مبارزان این گروه زندانیان را از یک بیمارستان کودکان در حلب که به عنوان پایگاه مورد استفاده قرار می‌دادند بیرون کشیده و آن‌ها را کشتند.

بر اساس گزارش شبکه بی‌بی‌سی، این کمیسیون آورده است که غیرنظامیان زیادی در نتیجه حملات هوایی و تخریب ساختمان‌ها در سوریه کشته و اجساد آن‌ها قطعه قطعه می‌شود. شاهدان این حوادث اغلب می‌گویند که اجساد قربانیان در اثر این حوادث صدمات زیادی می‌بینند.

هم‌چنین در گزارش این کمیسیون آمده است جلوگیری از دسترسی غیرنظامیان به آب، غذا، برق و کمک‌های پزشکی در سوریه بسیار رواج دارد و قربانیان در مناطق تحت محاصره و یا مراکز بازداشت به دلیل گرسنگی در حال مرگ هستند.

پائلو سرگیو پین هیرو، سرپرست این کمیسیون تحقیقی پس از انجام بررسی‌هایش اعلام کرد که نام عاملان این جنایات را شناسایی کرده است و آن‌ها باید به دلیل ارتکاب جرایم جنگی مسوول دانسته شوند.

انتهای پیام

کد N188793

وبگردی