آفتاب
یک نماینده مجلس در واکنش به توقیف نشریه 9 دی:

توقیف یک نشریه ناراحت‌کننده است ولی منافع ملی را هم نمی‌توان زیر سوال برد

توقیف یک نشریه ناراحت‌کننده است ولی منافع ملی را هم نمی‌توان زیر سوال برد

یک نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه "در مورد توقیف روزنامه‌ها و مطبوعات، قانون باید ملاک عمل قرار گیرد"، گفت: کسی از توقیف یک نشریه و بیکار شدن اصحاب مطبوعات خوشحال نمی‌شود اما گاهی برخی به اسم دفاع از ارزش‌ها، ارزش‌های انقلاب و منافع ملی را زیر سوال می‌برند.

حجت‌الاسلام محمد باقری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به توقیف هفته‌نامه «9 دی» از سوی هیأت نظارت بر مطبوعات، اظهار کرد: چه زمانی که روزنامه‌ها و سایت‌های اصلاح‌طلب توقیف و تعطیل می‌شوند و چه موقعی که هفته‌نامه‌ای به اصطلاح از اصولگرایان بسته می‌شود، قانون باید ملاک عمل قرار گیرد.

وی افزود: همین قانون مطبوعاتی که به توقیف «بهار» و «آسمان» رای می‌دهد، وقتی نشریه 9 دی هم از چارچوب و حدود خود خارج می‌شود آن را توقیف می‌کنند. متاسفانه گاهی نشریاتی در فضای رسانه‌ای کشور قلم‌فرسایی می‌کنند که در شأن نظام نیست یا خود را منتسب به جناح مؤمن و انقلابی نظام می‌کنند در حالیکه اگر فرد یا گروهی خود را جناح مؤمن و انقلابی می‌داند باید حداقل اخلاق رسانه‌ای را رعایت کند.

نماینده مردم بناب در مجلس یادآور شد: متأسفانه نشریه 9 دی گاه اخبار را به گونه‌ای منتشر می‌کند که موجب اختلاف در مجموعه اصولگرایان شده است؛ البته همه از توقیف یک نشریه ناراحت می‌شوند، بویژه که خبرنگاران و اصحاب مطبوعات در پی تعطیلی و توقیف بیکار می‌شوند و این نگران‌کننده است اما نمی‌توان به اسم دفاع از ارزش‌ها، ارزش‌های انقلاب و منافع ملی را زیر سوال برد.

این نماینده اصولگرای مجلس ادامه داد: زمانی که در دولت قبل فساد سیاسی و اقتصادی در دولت بروز کرد، هفته‌نامه 9 دی کجا بود و چرا آنها موضع‌گیری نکردند؟ در حالیکه با روی کار آمدن دولت جدید مکررا مطالبی را علیه دولت منتشر می‌کنند. البته هر دولتی باید از نقد دفاع کند اما گاهی اوقات مطالب از حد نقد فراتر می‌رود و حریم و حدود منافع ملی مورد هتک حرمت قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه "نشریاتی که منافع ملی و ارزش‌ها را رعایت نمی‌کنند باید تن به قانون دهند"، افزود: مدیرمسئول و اعضای تحریریه 9 دی نیز در مقابل توقیف نشریه خویشتنداری کنند و فضای جامعه را متشنج نکنند. آنها می‌توانند از طریق قانونی مسائلشان را پیگیری کنند.

باقری در پایان گفت: ما همان‌طور که در مقابل توقیف «بهار» و «آسمان» از آنها حمایت نکردیم، معتقدیم 9 دی هم در برخی موارد منافع و ارزش‌ها را مورد هتک حرمت قرار داده و این برای کشور خطرناک است که به نام دین، ارزش‌های دینی را زیر سوال ببرند.

انتهای پیام

کد N188788

وبگردی