آفتاب
پوتین-2:

الحاق کریمه بدون شلیک حتی یک گلوله رخ داد/ تهدیدات غرب مانع اقدامات روسیه نمی‌شود

الحاق کریمه بدون شلیک حتی یک گلوله رخ داد/ تهدیدات غرب مانع اقدامات روسیه نمی‌شود

رئیس جمهوری سوریه در ادامه سخنرانی امروز خود درباره الحاق کریمه به سوریه اظهار داشت: شرایطی که در کریمه به وجود آمده بدون شلیک حتی یک گلوله بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس 24، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه در ادامه سخنرانی امروز خود تاکید کرد: شرایطی که در کریمه به وجود آمده بدون شلیک حتی یک گلوله بوده است.

وی تاکید کرد: پس از بروز برخی مشکلات در اوکراین و افزایش تنش و بحران توسط غربی ها در منطقه، غربی ها کوشیدند به جای مردم تصمیم بگیرند. تلاش هایی کردند، فشارهایی وارد کردند، اما به این توجه نکردند که اجازه ندارند حق مردم را نقض کنند.

پوتین افزود: سازمان ملل متحد نتوانست کاری در این زمینه انجام دهد، سازمان ملل نتوانست در مورد لیبی اقدامی کند و این موجب مداخله نظامی و ایجاد منطقه پرواز ممنوع شد. در سوریه ناتوانی سازمان ملل در حل بحران موجب کشته شدن هزاران نفر شده است. سازمان ملل باید در این موارد وارد عمل شده و به حل مشکل بپردازد.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: ما در مورد کریمه به عنوان پلی قانونی عمل کردیم و من درک نمی کنم که چرا با این مسئله مخالفت می شود. ما همواره در تلاش بوده ایم که با مشارکت خودمان، اعتماد را به دست بیاوریم اما نمی توانیم شاهد باشیم که منافع ملت ها به خطر بیافتد.

پوتین افزود: در همین راستا ناتو وارد شده و برخلاف خواست ملت ها عمل کرده است. آنها این مجوز را ندارند. ما به راه خودمان ادامه می دهیم و واهمه ای نداریم.

وی تاکید کرد: غرب ما را به اعمال تحریم و محدودیت تهدید می کند، اما اعمال محدودیت ها اقدامی نیست که بتواند مانع حرکت ها ما شود. ما نمی خواهیم تظاهر و دورویی داشته باشیم. ما از خط قرمزها عبور نمی کنیم و مسئولیت اقداماتمان را به عهده می گیریم.

پوتین افزود: حمایتی که از مردم کریمه داشتیم برای ما پیامدهایی خواهد داشت و ما می دانیم که غرب ما را رها نخواهد کرد. با این حال ما به دنبال احترام به خواست ملت و لحاظ کردن منافع ملی هستیم. البته ما از اقدامات و واکنش کشورهایی که به خواست ما احترام گذاشتند تشکر می کنیم. از چین تشکر می کنم که رهبران آن در این شرایط که به لحاظ فرهنگی و سیاسی پیچیدگی های خاص خود را داشت، به خاطر حمایتشان قدردانی می کنم.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: از مردم کریمه و اراده آنها و این ارزشی که برای اراده خود قائل بودند، تشکر می کنم. آلمان ها هم توانستند شرایط ما را درک کنند و کشورهایی که حمایت کردند و در کنار ما بودند.

پوتین افزود: روسیه مسیر دیگری را با اوکراین در پیش خواهد گرفت و نگاه جدیدی به منطقه خواهد داشت. مردم کریمه به سمت روسیه آمده اند و ما از آنها حمایت می کنیم. کریمه در واقع خانه و وطن همه قومیت ها به ویژه تاتارها خواهد بود. آنها ملتی هستند که از پیش هم به روسیه تعلق داشتند و امروز تلاش کردند دوباره به آن بازگردند.

وی تاکید کرد: همه پرسی برگزار شده در کریمه به خوبی و با قدرت انجام شد و مردم تصمیم گرفتند که با روسیه بمانند. روسیه باید تصمیم بسیار پیچیده ای در این زمینه بگیرد، در مورد مسائل داخلی و خارجی که ممکن است برایش به وجود بیاید. البته این اکثریتی که رای دادند شرایط را مشخص کردند.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: در این همه پرسی، اکثریت مردم اعلام کردند که روسیه باید از حقوق اقلیت ها و قومیت ها حمایت کند. آنها بر این باور بودند که روسیه باید در این شرایط پیچیده به خوبی تصمیم گیری کند. آنها به این نتیجه رسیدند که کریمه بخشی از سرزمین روسیه شود.

پوتین افزود: روسها و دیگر اقلیت ها در کریمه از الحاق به روسیه حمایت می کنند و این جان کلام است. اکنون این به عهده روسها است که تصمیم گرفته و به اراده مردم پاسخ دهند. فدراسیون روسیه در این مورد تصمیم گیری کرده و کریمه را به عنوان بخشی از خود پذیرفته است. این اقدام در پاسخ به خواسته مردم کریمه انجام شده است.

کد N188574

وبگردی