آفتاب

ابتکار عمل مشترک در واتیکان برای مبارزه با بردگی نوین

ابتکار عمل مشترک در واتیکان برای مبارزه با بردگی نوین

روز دوشنبه در شهر واتیکان مسیحیان کاتولیک و آنگلیکان و همچنین مسلمانان یک ابتکار عمل مشترک را در قالب یک شبکه جهانی برای مبارزه با قاچاق انسان، روسپی‌گری و کار کودکان به راه انداختند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این شبکه تحت عنوان شبکه جهانی آزادی ابتکار عمل اندرو فورست، میلیاردر استرالیایی بوده و قرار است دولت‌ها و مقامات تجارت را تحت فشار بگذارد تا میلیون‌ها زن، مرد و کودک گرفتار در بردگی نوین را تا سال 2020 آزاد کنند.

فورست در مراسم آغاز به کار این شبکه گفت: امروز، استثمار اقتصادی از انسان‌ها موجب بردگی حدود 30 میلیون نفر شده که از هر زمان در تاریخ بشری بیشتر است.

وی افزود: واتیکان به عنوان نماینده کاتولیک‌ها، جامعه مسیحیان انگلیکان و دانشگاه الازهر مصر به عنوان نماینده مسلمانان این ابتکار عمل را به پیش می‌برند تا از طریق آن، این جوامع مذهبی با حدود سه میلیارد پیرو که تقریبا نیمی از جمعیت کل جهان است همه مذاهب را برای پیوستن به آن دعوت کنند.

روز دوشنبه نمایندگان هر سه مذهب در واتیکان دیدار کردند تا این ابتکار عمل را امضا کنند. به گفته فورست این ابتکار عمل میلیون‌ها کلیسا و مسجد را در قالب یک ارتش بزرگ برای مبارزه با جنگ علیه بردگی متحد می‌کند.

انتهای پیام

کد N188279

وبگردی