آفتاب
در ارزیابی از شرایط سیاسی سال 92؛

تاجگردون: اتفاق جدید سال 92 تغییر رویکرد مردم برای انتخاب دولت بود

تاجگردون: اتفاق جدید سال 92 تغییر رویکرد مردم برای انتخاب دولت بود

یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی با اشاره به تغییر دولت در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم، همچنین بر تاثیر حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری و نقش آنها در پیروزی حسن روحانی تاکید کرد.

غلامرضا تاجگردون در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: ‌اتفاق جدید سال 92 انتخابات ریاست‌جمهوری و تغییر رویکرد مردم برای انتخاب دولت بود که در نتیجه نوع تفکر دولت نیز تغییر کرد. همچنین بعد از آن مذاکرات هسته‌ای مسیر جدیدی را پیش‌روی کشور باز کرد و با توجه به پیوند سیاست داخلی و سیاست خارجی با یکدیگر انتخاب دولت جدید چاشنی این اقدام بود.

وی افزود: در نظام اجرایی کشور ما وقتی دولت‌ها انتخاب می‌شوند طبیعتا یک نگرش سیاسی در امور اجرایی و تصمیم‌گیری‌ها حاکم می‌شود که من سهم این تغییر را در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم بالا می‌دانم. ما در دولت قبل شاهد این بودیم که دولت با شعار عدالت و مبارزه با فساد بر سر کار آمد و نتیجه‌اش فساد بیشتر و عادلانه نبودن بسیاری از منابع ثروت در کشور بود اما امیدواریم دولت فعلی بتواند به شعار اعتدالی که تاکنون سر داده عمل کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92 بعد از شش هفت سال گذشته اولین باری بود که اصلاح‌طلبان توانستند حضور موثری در رای و حمایت از یک کاندیدا داشته باشند و در واقع عامل اصلی پیروزی آقای روحانی هم حضور جدی اصلاح‌طلبان بود زیرا تمام اصولگرایان در ردیف دیگری جمع شده بودند.

نماینده مردم گچساران در مجلس در ارزیابی خود از فضای سیاسی کشور در سال 93، میزان موفقیت یا ناکامی دولت را منوط به شرایط بین‌المللی کشور دانست و تاکید کرد: اگر دولت بتواند در عرصه بین‌الملل موفق عمل کند موفقیت او در عرصه داخلی نیز دوچندان خواهد بود اما در غیر این صورت نباید انتظار تحول چندانی داشت و طبیعتا نوعی رکود در محبوبیت دولت اتفاق می‌افتد.

تاجگردون در پایان تاکید کرد: اگر دولت در عرصه خارجی موفق باشد می‌تواند بسیاری از نیروهای مخالف خود را خنثی کند و نیروهای همراه و پشتیبان دولت نیز می‌توانند موفق‌تر عمل کنند.

انتهای پیام

کد N188275

وبگردی