آفتاب

دومای روسیه از الحاق کریمه حمایت کرد

دومای روسیه از الحاق کریمه حمایت کرد

مسکو-ایرنا- مجلس دومای روسیه روز سه شنبه با صدور بیانیه ای از تصمیم روس زبانان کریمه برای الحاق به فدراسیون روسیه حمایت کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این بیانیه با 441 رای مثبت از 450 نماینده دوما و یک رای ممتنع تایید شد.

چهار حزب پارلمان روسیه شامل حزب حاکم ˈروسیه واحدˈ و احزاب ˈلیبرال دمکراتˈ، ˈروسیه عادلˈ و حزب کمونیست در تنظیم این بیانیه شرکت داشتند.

در بیانیه دوما از خواسته مردم کریمه برای الحاق این منطقه به روسیه حمایت شده است.

در بخشی از بیانیه آمده است: از آرای ساکنان کریمه که در همه پرسی روز 16 ماه مارس جاری به الحاق این منطقه و شهر سواستوپل به قلمرو روسیه حمایت کردند، استقبال می کنیم.

در بیانیه دوما همچنین ابراز امیدواری شده است نهادهای حکومتی کریمه از سازش بین قومی و مذهبی در این منطقه حمایت می کنند.

نمایندگان دومای روسیه در بیانیه خود همچنین اعلام کرده اند مساعی خود را برای کمک به توسعه و پیشرفت اقتصادی و اجتماعی منطقه کریمه در دوره انتقالی به عمل می آورند.

در بخش دیگر بیانیه، دومای روسیه بر کمک و مساعدت به تامین امنیت ساکنان منطقه کریمه صرف نظر از تابعیت و تعلقات قومی و مذهبی آنها تاکید کرده است.

ˈولادیمیر پوتینˈ رییس جمهوری روسیه دیروز (دوشنبه) حکم به رسمیت شناختن استقلال جمهوری کریمه را امضا کرد و نوشت: با توجه به برگزاری همه پرسی استقلال کریمه در 16 ماه مارس، این منطقه به عنوان جمهوری مستقل به رسمیت شناخته می شود.

همه پرسی جدایی کریمه از اوکراین روز یکشنبه 25 اسفند برگزار شد و 93 درصد از شرکت کنندگان موافقت خود را با گزینه استقلال اعلام کردند.

اروپام/2242**518 ** 1337
کد N188235

وبگردی