آفتاب

اعترافات تکان دهنده تروریست تونسی بازگشته از سوریه

اعترافات تکان دهنده تروریست تونسی بازگشته از سوریه

یک تروریست تونسی بازگشته از سوریه در گفتگو با تلویزیون این کشور ضمن بیان اعترافات تکان دهنده از جنگ با ارتش سوریه از جنایات گروههای تروریستی در سوریه پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دام پرس، یک تروریست تونسی که در سوریه علیه ارتش و دولت این کشور می جنگید در گفتگو با تلویزیون تونس پرده از حقایق تکان دهنده ای درباره جنگ در سوریه برداشت.

این تروریست تونسی که ملقب به "ابوقصی" است با بیان اینکه گروههای مسلح در سوریه که هم اکنون علیه دولت این کشور می جنگند، اغلب تروریستهای خارجی هستند که تابعیتی غیر سوری دارند، اعلام کرد: تونسی ها در راس جهادی های خارجی هستند که به سوریه اعزام شده اند و اغلب رهبری این گروهها را برعهده دارند.

وی معترف شد: به ما دستور داده می شد که با هدف گرفتن و تخریب اماکن مقدس و مساجد بر روی دیوارها شعارهایی را در حمایت از دولت سوریه و الفاظ رکیک علیه دین اسلام  بنویسیم تا اینطور وانمود شود که این اقدام از سوی ارتش سوریه صورت گرفته است.

ابوقصی در ادامه اظهار داشت: شهروندان سوری که نمی پذیرفتند به ارتش آزاد بپیوندند شدیدا شکنجه می شدند و حتی مخالفان با اعمال شکنجه علیه یک شهروند سوری توسط مته برقی و انتشار تصاویر مربوط به آن سعی داشتند با وارونه جلوه دادن حقیقت این اقدام را به گردن ارتش سوریه و ایرانیها بیندازند.

وی در ادامه اعترافات خود تصریح کرد که از سال 2011 برای جنگ در سوریه در کنار گروههای تندرو به همراه صدها تونسی دیگر به بنغازی رفته و پس از کسب آموزشهای لازم در زمینه حمل و استفاده از سلاح در نزدیکی بنغازی به سوریه منتقل شده است.

ابو قصی اعتراف کرد که در مناطق مختلفی از سوریه از جمله حومه ادلب، حمص، جبل الزاویه و حلب علیه ارتش این کشور جنگیده و در عملیات های متعددی مشارکت داشته است.

این تروریست تونسی همچنین با اشاره به حامیان تروریسم در سوریه اعلام کرد: گروههای مسلح در سوریه از سوی شخصیت ها و گروههایی در کشورهای حوزه خلیج فارس حمایت می شوند و تسلیحات جنگی که ساخت آمریکا هستند از مرز ترکیه وارد سوریه شده و به دست گروههای مسلح می رسد.

وی در ادامه افزود: نیروهای امنیتی و پلیس ترکیه در زمینه انتقال افراد از مرز این کشور به سوریه هیچ سختگیری به خرج نمی دهند و به هرکسی که قصد خروج از مرزهای این کشور و ورود به خاک سوریه را دارد این اجازه را می دهند، بانکهای ترکیه نیز به راحتی شرایط را برای جذب و انتقال پولهایی که برای حمایت از افراد مسلح و تندروها در سوریه اختصاص داده می شود، فراهم می کنند.

ابوقصی عنوان داشت: زنان زیادی نیز از تابعیت های مختلف ازجمله تونس، لیبی و چچن در صف جهادیهای سوریه هستند که علاوه بر انجام اقدامات مسلحانه  به جهاد نکاح (اشاعه فحشا به اسم نکاح) می پردازند.

وی با اشاره به تشکیل گروه تروریستی جبهه النصره پس از آغاز بحران سوریه اذعان کرد که این گروه از سوی گروههای تندرو قطری و عربستانی حمایت می شود و اکثر تونسی ها و افراد مسلح بیگانه به این گروه پیوسته اند.

کد N188211

وبگردی