آفتاب

استرالیا در سواحل غربی خود به دنبال هواپیمای ناپدید شده مالزیایی است

استرالیا در سواحل غربی خود به دنبال هواپیمای ناپدید شده مالزیایی است

تهران - ایرنا - اداره ایمنی دریایی استرالیا روز سه شنبه از آغاز عملیات جستجو برای یافتن هواپیمای خطوط هوایی مالزی در سواحل غربی این کشور خبر داد و گفت: این عملیات به منزله یافتن یک سوزن در انبارکاه است.

به گزارش خبرگزرای فرانسه از کانبرا، «جان یانگ» مدیر کل بخش واکنش اضطراری ایمنی دریایی استرالیا در گفت و گو با خبرنگاران گفت: با توجه به دریافت اطلاعات جدید، حیطه این عملیات دشوار برای یافتن هواپیمای ناپدید شده مالزی گسترش یافته و منطقه سه هزار کیلومتری در جنوب غرب شهر «پرت» مرکز ایالت غربی استرالیا را دربرخواهد گرفت.

وی با دشوار خواندن این عملیات گفت: جستجوها در منطقه ای به وسعت 600 هزار کیلومتر مربع با چند فروند هواپیمای استرالیایی، یک فروند هواپیما نیوزیلندی و یک هواپیما آمریکایی صورت می گیرد و امکان دارد این جستجوها هفته ها طول بکشد.

مدیر کل بخش واکنش اضطراری ایمنی دریایی استرالیا گفت: چین نیز آمادگی خود را برای پیوستن به این عملیات در جنوب اقیانوس هند اعلام کرد و اقدام ها برای این همکاری آغاز شده است.

بر اساس این گزارش، دولت مالزی گفته است که هواپیمای ناپدید شده خطوط هوایی این کشور ظاهرا از مسیر اصلی منحرف شده و احتمالا یا به شمال در جهت آسیای مرکزی و یا به سمت جنوب اقیانوس هند عزیمت کرده است.

مسوولین در کوالالامپور پایتخت اقتصادی مالزی روز دوشنبه از استرالیا خواستند تا مسوولیت عملیات جستجو در بخش جنوب اقیانوس هند را برای یافتن این هواپیما به عهده بگیرد.

یک فروند هواپیمای خطوط هوایی مالزی نخستین ساعات بامداد 8 مارس (17 اسفند) با 239 مسافر و خدمه در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید شد. چند ساعت پس از ناپدید شدن این هواپیما، یک مقام نیروی دریای ویتنام از سقوط این هواپیما در آب های این کشور خبر داد.

10 روز پس از رخداد این حادثه هنوز هیچ نشانی از سرنوشت این هواپیما یافت نشده است.

آساق 1450**1545
کد N188050

وبگردی