آفتاب

یک تروریست سابق: جنگ در سوریه تنها یک بازی بین المللی است

یک تروریست سابق: جنگ در سوریه تنها یک بازی بین المللی است

تهران - ایرنا - یک جنگجوی تونسی باز گشته از سوریه تاکید کرد: حوادثی که در سوریه در جریان است، چیزی نیست مگر ˈیک بازی بین المللیˈ برای تخریب کشورهای اسلامی.

شبکه ˈالمیادینˈ روز سه شنبه گفت: یک تبعه تونسی به نام ˈابوقصیˈ که مدتی به همراه گروه های تروریستی در سوریه جنگیده، فاش کرد که انفجاری که چند ماه پیش در دمشق پایتخت سوریه رخ داد و در جریان آن عده ای از فرماندهان نظامی و شخصیت های نزدیک به رییس جمهوری سوریه کشته شدند، توسط فردی به نام ˈمهدی الهافیˈ طراحی شد.

الهافی به منزله دست راست ˈریاض الاسعدˈ یکی از فرماندهان ارشد ارتش به اصطلاح آزاد سوریه تلقی می شود.

ابوقصی افزود: به جنگجویان در سوریه گفته شده بود که هدف این عملیات وزیر دفاع سوریه و ˈبشار اسدˈ هستند.

وی که به تازگی به تونس باز گشته در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی این کشور اعتراف کرد که پس از ترک تونس به تحریک گروه های جذب نیرو برای جنگ در سوریه به لیبی رفت و از منطقه ˈجبل الاخضرˈ در ˈبنغازیˈ به ˈانتاکیهˈ در ترکیه منتقل و از آنجا وارد ˈادلبˈ سوریه شد.

وی در بنغازی به همراه تعدادی از جوانان آموزش های جنگی دیده و با استفاده از سلاح آشنا شده است .

این تبعه 30 ساله تونسی ضمن تشریح جزئیاتی از نبردهای جاری در خاک سوریه، اظهار داشت: ورود و خروج از خاک ترکیه به سوریه اصلا کار سختی نیست.

ابوقصی گفت که در ادلب شاهد عملیاتی موسوم به ˈجسر الشقورˈ بود که جنگجویان لیبیایی این عملیات را طراحی کرده بودند. در این عملیات به یک مرکز امنیتی سوری حمله شد و بیش از 128 نیروی امنیتی سوریه کشته شدند.

وی توضیح داد که ابتدا در صف اعضای ارتش آزاد جنگیده و شاهد چندین عملیات تروریستی بود، اما پس از ضعیف شدن ارتش آزاد به عضویت ˈجبهه النصرهˈ در آمد.

ابوقصی افزود که جنگجویان در کمین همه کسانی هستند که به ارتش سوریه کمک کنند یا علمای دینی که خواستار پرهیز از خشونت در این کشور هستند.

ابوقصی تاکید کرد که با این دیدگاه به جنگجویان در سوریه پیوست که تصور می کرد در خدمت اسلام و مسلمانان است، ولی اکنون اعتراف می کند که جنگ در سوریه چیزی نیست مگر یک بازی بین المللی از قبل طراحی شده.

وی گفت: ما را برای تخریب و نابودی کشورهای اسلامی به این جنگ کشاندند.

این تبعه تونسی همچنین به سوء استفاده افراد مسلح از زنان در سوریه اشاره کرد و گفت که از زنان علاوه بر استفاده تحت عنوان ˈجهاد نکاحˈ حتی برای جنگیدن هم استفاده می شود.

خاورم 1491**1651
کد N188042

وبگردی