آفتاب

استقبال مرکل از نخست‌وزیر جدید ایتالیا

استقبال مرکل از نخست‌وزیر جدید ایتالیا

صدراعظم آلمان از نخست‌وزیر جدید ایتالیا در اولین سفر رسمی‌اش به برلین استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ماتئو رنتسی، نخست‌وزیر ایتالیا که پیشتر شهردار فلورانس بود، پیش از سفر خود به آلمان طرح کلی اصلاحات اقتصادی گسترده‌اش را مشخص کرد.

در حالی که رنتسی در راستای طرح خود خواستار کاهش مالیات کارکنان کم درآمد به میزان 10 میلیارد یورو و همچنین کاهش مالیات شرکت‌ها به میزان 4 / 2 میلیارد یورو شده است، بسیاری در این خصوص نگران‌ هستند که ممکن است کمبود بودجه ایتالیا با اجرای این طرح‌ها افزایش یابد. اما رنتسی که سه هفته قبل پست نخست‌وزیری را برعهده گرفته است، با اذعان به احتمال افزایش کمبود بودجه عنوان کرد که این اصلاحات باید هرچه زودتر صورت بگیرد.

وی همچنین از آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به دلیل حمایتش از تلاش‌های خود تشکر کرد. مرکل نیز به نوبه خود در این خصوص گفت: ایتالیا طرح‌های اقتصادی خود را با جزئیات کامل مشخص کرده است و تمایل این کشور برای تغییرات ساختاری پیامی است که ما از آن استقبال می‌کنیم.

نخست‌وزیر ایتالیا دو روز پیش از سفر به برلین با فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه دیدار کرده بود و جمعه آینده نیز در نشست اتحادیه اروپا در بروکسل حضور خواهد یافت.

انتهای پیام

کد N187750

وبگردی