آفتاب

برگزاری جلسه دفتر هماهنگی جنبش غیرمتعهدها به ریاست ایران در نیویورک

برگزاری جلسه دفتر هماهنگی جنبش غیرمتعهدها به ریاست ایران در نیویورک

نشست ماهانه دفتر هماهنگی جنبش عدم تعهد به ریاست غلامحسین دهقانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این جلسه دهقانی گزارشی از فعالیتهای خود به عنوان رئیس دفتر هماهنگی عدم تعهد در فاصله بین دو نشست ماهانه به اطلاع اعضا رساند و سپس سفیر الجزایر در ظرفیت هماهنگ کننده گروه کاری احیاء مجمع عمومی سازمان ملل و سفیر اندونزی در ظرفیت هماهنگ کننده گروه کاری خلع سلاح گزارش فعالیت‌های خود را به نشست دفتر هماهنگی ارائه کردند.

در این نشست همچنین سفیر فلسطین توضیحاتی در مورد آخرین تحولات مربوط به مسئله فلسطین ارائه داد و از جمله به اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی و دیگر اماکن متبرکه در بیت المقدس شرقی اشاره کرد و اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان ملل در این خصوص را برشمرد.

سفیر فلسطین همچنین در این ارتباط توضیحاتی در مورد اقدامات انجام شده به همراهی روسای گروه سازمان هماهنگی اسلامی و گروه عرب و رئیس دفتر هماهنگی جنبش عدم تعهد از جمله ملاقات جمعی با رئیس دوره ای شورای امنیت در مورد مسئله فلسطین ارائه کرد.

در پایان نشست ماهانه سفیر کشورمان همچنین اقدامات صورت گرفته در مورد روند تدارک نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد در اواخر ماه مه در الجزایر را برای سفرای حاضر در جلسه تشریح کرد.

انتهای پیام

کد N187613

وبگردی