آفتاب

کرکوک به جدیدترین دستگاههای الکترونیکی مقابله با تروریسم مجهز شد

کرکوک به جدیدترین دستگاههای الکترونیکی مقابله با تروریسم مجهز شد

تهران - ایرنا - ˈنجم الدین کریمˈ استاندار ˈکرکوکˈ عراق از ورود دستگاههای الکترونیکی اتریشی به این کشور جهت نصب سامانه دوربین و بهبود اوضاع امنیتی این استان خبر داد .

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری ˈالیوم السابعˈ، استاندار کرکوک در مصاحبه مطبوعاتی در مقر اداره پلیس این استان گفت: پس از شکست تلاش های امنیتی برای توقف حمله ها و انفجارها در این استان و به منظور برقراری امنیت و ثبات، استان کرکوک به دستگاههای الکترونیکی برای کمک به نیروهای امنیتی متوسل شدیم.

نجم الدیم کریم افزود: یک سری از دستگاههای عامل در سامانه دوربینی که هفته گذشته وارد عراق شد، در حال حاضر آماده کار است ، اما ما منتظر تکمیل ساختمان مخصوص این کار و ورود تجهیزات دیگری از این طرح هستیم .

استاندار کرکوک اضافه کرد: وزارت کشور و شورای امنیت ملی عراق از این طرح اطلاع دارند و فعالیت شرکت اتریشی ˈوروک ونتسˈ در کرکوک را تایید کردند.

وی ادامه داد: شماری از نیروهای پلیس عراق نیز به اتریش اعزام و در آنجا آموزش های لازم برای استفاده از این دستگاهها را دیده اند و ما اطمینان داریم که نصب این سامانه منجر به بهبود اوضاع امنیتی کرکوک می شود.

سرگرد ˈجمال طاهر بکرˈ مدیر پلیس کرکوک نیز گفت: طرح نصب دوربین ها در 16 مرکز امنیتی در مراکز بازرسی ، محله ها و بزرگراه های کرکوک نصب می شود که همگی متصل به یک سامانه کنترل و پیگیری حرکت در کرکوک است و به سادگی مانع وقوع حوادث تروریستی و شناسایی تروریست ها می شود.

از سوی دیگر ،عضو شورای استان کرکوک، نگرانی این شورا را از سیطره کردها بر این استان ابراز داشت.

ˈمحمد الجبوریˈ در مصاحبه ای مطبوعاتی گفت: دو حزب عمده کردستانی اکنون کنترل اوضاع امنیتی و اداری استان کرکوک را بر عهده دارند و این اقدام آنها در انتخابات پارلمانی آینده عراق به سود آنان خواهد بود.

وی افزود: شورای استان کرکوک از سیطره دولت اقلیم کردستان بر استان کرکوک نگران است.

مترجمام** 1453**1651
کد N187529

وبگردی