آفتاب

ژاپن تحریم روسیه را در دستور کار خود قرار داد

ژاپن تحریم روسیه را در دستور کار خود قرار داد

تهران - ایرنا- ژاپن روز سه شنبه اعلام کرد به خاطر آنچه ˈاقدام تاسف برانگیز روسیه برای به رسمیت شناختن همه پرسی کریمه برای جدایی از اوکراین نامیدˈ، قصد تحریم این کشور را دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو، وزارت خارجه ژاپن در بیانیه ای اعلام کرد: تاسف برانگیز است که روسیه استقلال جمهوی خودمختار کریمه را که با نقض کردن حق حاکمیت و یکپارچگی اوکراین صورت گرفته است، به رسمیت می شناسد.

دراین بیانیه بدون ذکر جزییات آمده است: ژاپن مذاکرات در باره تسهیل صدور ویزا (با روسیه) را به حال تعلیق درآورده و مذاکرات درمورد یک قرارداد جدید سرمایه گذاری و فضایی و نیز معاهده منع فعالیتهای خطرساز نظامی را آغاز نخواهد کرد.

براساس این گزارش، ˈولادیمیر پوتینˈ رییس جمهوری روسیه روز گذشته فرمانی را مبنی بر به رسمیت شناختن کریمه به عنوان یک دولت مستقل امضا کرد که این اقدام درپی برگزاری یک همه پرسی برای جدایی این منطقه از اوکراین و پیوستن به روسیه انجام و موجب دامن زدن به شدیدترین بحران شرق و غرب از زمان جنگ سرد تاکنون شد.

آمریکا و اروپا نیز روز دوشنبه تحریمهایی را علیه روسیه اعلام کردند و کاخ سفید اعلام کرد که شدیدترین اقدامها از دوران جنگ سرد تاکنون را علیه روسیه اعمال خواهد کرد و چنانچه مسکو موضعش را دراین زمینه تغییر ندهد، تحریمهای اقتصادی علیه افراد بانفوذ این کشور را وضع خواهد کرد.

بااین حال، پوتین ازموضع خود عقب نشینی نکرده است و مسئولین طرفدار مسکو در کریمه درصدد هستند تا با استناد به همه پرسی روز یکشنبه که طی آن 96 درصد خواهان پیوستن به روسیه شدند،به مسکو روی بیاورند.

آساق 1450 **1577
کد N187468

وبگردی