آفتاب

پایان شایعه سازی در خصوص مذاکرات وین/ دیدار عراقچی با اشمیت/ ظریف و اشتون امروز صبح دیدار می کنند

پایان شایعه سازی در خصوص مذاکرات وین/ دیدار عراقچی با اشمیت/ ظریف و اشتون امروز صبح دیدار می کنند

علی رغم انتشار شایعات، صبح سه شنبه مذاکرات ایران و 5+1 در سطح عالی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرآنلاین به وین دوشنبه شب عباس عراقچی و الگا اشمیت معاون اشتون با یکدیگر دیدار کردند. این دیدار مقدمه دیدار صبح سه شنبه ظریف و اشتون بود. در دیدار عراقچی و اشمیت در خصوص برنامه های کاری دو روز آینده و نحوه انجام مذاکرات توافق شد.

بعداز ظهر دوشنبه شایعاتی درباره حضور نیافتن اشتون در این دور از مذاکرات منتشر شده بود. تا جایی که محمد جواد ظریف در صفحه فیس بوکش نوشت:«این روزها بازار فرافکنی، دروغ، تهمت و حتی نقل قول های بی پایه و ناسازگار با ادبیات بنده بسیار داغ است. فعلاً به خاطر منافع کشور در این مرحله حساس سکوت می کنم و همه را به پرهیز از قضاوت و تحلیل های شتابزده دعوت می نمایم.» ایــنــجــا 

در آخرین مذاکرات سال 92 ایران و نمایندگان 5+1 در وین درباره موضوعات جزئی تری در خصوص فعالیت های هسته ای ایران گفت وگو خواهد شد.
«غنی سازی»، «آب سنگین» و «همکاری های بین الملی در حوزه فناوری صلح آمیز هسته ای» که از جمله تعهدات 1+5 درقالب برنامه مشترک در ژنو بوده است از جمله دستور کارهای مذاکرات وین است.
یکی دیگر از موضوعاتی که در این دور از مذاکرات مورد بحث قرار خواهد گرفت رفع تحریم ها و تعهدات قراردادی در چارچوب بند 2 ماده 4 معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای است.

/2727

کد N187392

وبگردی