آفتاب

کری خطاب به عباس: برای اتخاذ تصمیمات دشوار آماده باشید

کری خطاب به عباس: برای اتخاذ تصمیمات دشوار آماده باشید

فارس نوشت:

وزیر خارجه آمریکا امروز در دیدار با «محمود عباس» دوره کنونی را برهه‌ای حساس در روند مذاکرات توصیف کرده و از وی خواسته خود را برای اتخاذ تصمیمات دشوار آماده کند.
به گزارش پایگاه صهیونیستی تایمز اسرائیل، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا امروز در دیدار با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان به وی توصیه کرده است که خود را برای اتخاذ تصمیمات دشوار در جریان مذاکرات سازش آماده کند.

عباس که دیشب وارد واشنگتن شده، قرار است امروز با «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کند. سفر وی به آمریکا در چارچوب مذاکرات سازش و با هدف کاهش اختلافات با رژیم‌صهیونیستی انجام شده است. مذاکرات سازش از تابستان امسال بعد از وقفه‌ای سه ساله با وساطت آمریکا آغاز شد. بیش از 30 دور مذاکره پشت درهای بسته، فعلا نتیجه محسوسی نداشته و آمریکا تلاش می‌کند چارچوب زمانی مذاکرات را برای چند ماه دیگر تمدید کند.

کری امروز در دیدار خود با عباس همچنین از او خواسته برای کاهش اختلافات در این برهه زمانی «حساس» با تمام توان تلاش کند.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا مباحث مطرح‌شده در دیدار کری و عباس را «صریح و سازنده» توصیف کرده است. وی می‌گوید: «آقای وزیر از رهبری پایمردانه و مساعدت رئیس عباس در چند ماه اخیر تمجید کرده و او را به اتخاذ تصمیمات دشواری که در چند هفته پیش رو به آن‌ها نیاز داریم، تشویق کرد.»

وی افزود: «او همچنین تصریح کرده است که ما اکنون در برهه حساسی در مذاکرات قرار داریم و با وجود آنکه هریک از موضوعات سابقه‌ای ده‌ها ساله دارند، هیچ یک از طرفین نباید اجازه دهند که تصمیمات دشوار سیاسی مانع دستیابی به صلحی پایدار شود.»

دو هفته قبل هم «باراک اوباما» در دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی گفته بود که طرفین باید برای اتخاذ تصمیمات دشوار آماده باشند.

49261

کد N187248

وبگردی