آفتاب

درخواست روسیه از اوکراین

درخواست روسیه از اوکراین

ایسنا نوشت:

 وزارت خارجه روسیه از اوکراین خواست سیستم خود را فدرالی کرده و انتخابات زودهنگام برگزار کند.

به گزارش صدای روسیه، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای به پارلمان اوکراین تاکید کرد تا یک مجمع قانون اساسی تشکیل دهد که می‌تواند پیش‌نویس یک قانون اساسی جدید را تهیه کرده، این کشور را به کشوری فدرالی تبدیل و قدرت بیشتری به مناطقش واگذار کند.

این وزارتخانه افزود: این پیشنهادها بخشی از تلاش‌ها برای کاهش تنش‌ها در اوکراین از راه‌های دیپلماتیک است. مناطق اوکراین باید خودمختاری بیشتری به دست آورند و باید یک وضعیت سیاسی و نظامی خنثی را پیش بگیرند.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ خود تصریح کرده است: همانطور که روسیه بارها اعلام کرده، وضعیت کنونی در اوکراین توسط ما ایجاد نشده بلکه از بحران عمیقی که کشور اوکراین را فراگرفته، جامعه اوکراین را دو قطبی کرده و اختلافات خصمانه را میان بخش‌های مختلف کشور وخیم‌تر کرده،‌ نشات می‌گیرد. تلاش‌های جامعه بین‌المللی باید شدیدا با هدف غلبه بر این اختلافات صورت گیرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: با توجه به درخواست‌های آمریکا و کشورهای اروپایی، ما پیشنهادهای خودمان را درباره اینکه چگونه کمک‌های اضافی باید برای افزایش اقدامات در راستای پایان بحران اوکراین برنامه‌ریزی شود، آماده کرده و به شرکای مهم خودمان در آمریکا، اروپا و دیگر مناطق ارائه داده‌ایم. برای این هدف، ما ایجاد یک گروه تماس برای حمایت از اوکراین را پیشنهاد کردیم که مناسب با تمامی نیروهای سیاسی اوکراین ساخته شده است.

وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرده است: مسکو آماده همکاری با شرکای خارجی است تا بدون تاخیر برای حل بحران اوکراین یک مکانیسم چند جانبه را تشکیل دهد. حق کریمه برای تعیین سرنوشت آتی خود طبق خواسته آزادانه مردمش در جریان رفراندوم روز یکشنبه قابل احترام است.

روسیه پیشنهاد کرده که آمریکا و اتحادیه اروپا یک گروه حمایتی را برای اوکراین تشکیل دهند که شامل مقام‌هایی باشد که از سوی تمامی نیروهای سیاسی این کشور قابل قبول است.

وزارت امور خارجه روسیه همچنین از اوکراین می‌خواهد تا به یک کشور فدرالی تبدیل شده و انتخاباتی جدید برگزار کند.

49261

کد N187245

وبگردی