آفتاب

ارتش سریلانکا استفاده از سلاح‌های شیمیایی در جنگ داخلی را رد کرد

ارتش سریلانکا استفاده از سلاح‌های شیمیایی در جنگ داخلی را رد کرد

ارتش سریلانکا امروز (دوشنبه) اتهامات مطرح شده علیه این کشور مبنی بر استفاده از تسلیحات شیمیایی در جریان جنگ داخلی سریلانکا را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، اخیرا یک شبکه تلویزیونی هندی ویدئویی را پخش کرد که در آن یکی از نظامیان ارتش سریلانکا توصیف می‌کند که چطور در جریان جنگ داخلی این کشور علیه شورشیان ببرهای تامیل از سلاح شیمیایی استفاده شد.

این در حالی است که هنگامی که این جنگ در جریان بود اتهاماتی مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی از سوی ارتش سریلانکا و همچنین شورشیان ببرهای تامیل مطرح شد اما هر دو طرف در آن زمان این اتهامات را رد کردند.

رووان وانگاسوریا، سخنگوی ارتش سریلانکا اظهار داشت که ارتش همواره در جنگ خود با تروریست‌ها از سلاح‌های متعارف استفاده کرده و اتهامات اخیر اتهاماتی ساختگی و گمانه‌ زنی‌هایی هستند که هدفشان نشست‌های ژنو است.

وی تاکید کرد: همانطور که شما می‌دانید سریلانکا کشوری نیست که سلاح و مهمات بسازد و ما تجهیزات خود را از تولید کنندگان شناخته شده از طریق تعاملات بین دولت‌ها به دست می‌آوریم.

وی افزود: شورشیان ببرهای تامیل پیش از این مشخص شده که تلاش کردند تا سلاح و مهمات بسازند و حتی در جریان عملیات‌های جستجو حجم انبوهی مواد شیمیایی از پایگاه‌های آن‌ها کشف شد.

این سخنگو خاطرنشان ساخت: این ویدئوی جدید تلاشی دیگر از سوی برخی طرف‌هاست تا بر سر اتهامات بی‌اساس علیه ارتش و دولت تایلند جنجال به پا کند. ما این تلاش‌های منزجر کننده را که از سوی گروه‌های ذی‌نفع پیگیری می‌شوند، محکوم می‌کنیم.

انتهای پیام

کد N187195

وبگردی