آفتاب
اخبار امنیتی سوریه/

انفجار خودرو بمبگذاری شده در حومه دمشق/هلاکت 200 تروریست در یبرود

انفجار خودرو بمبگذاری شده در حومه دمشق/هلاکت 200 تروریست در یبرود

زخمی شدن شماری از غیر نظامیان در انفجار خودرو بمبگذاری شده در حومه دمشق، هلاکت 40 تروریست داعش در حومه حلب و کشته شدن بیش از 200 نفر از افراد مسلح در جریان آزاد سازی یبرود از مهمترین اخبار امنیتی سوریه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الاخباریه سوریه، منابع وابسته به وزارت کشور سوریه اعلام کردند: بر اثر انفجار خودرو بمبگذاری شده در ضاحیه هشت مارس در منطقه صحنایا در حومه دمشق ده نفر زخمی شده اند و خسارات مادی به منطقه وارد شده است.

از سوی دیگر شبکه المیادین اعلام کرد: نیروهای واحدهای مردمی کُردی در منطقه پل قره قزاق و صرین در حومه حلب 40 تروریست وابسته به گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام  را به هلاکت رساندند.

این درحالی است که منابع آگاه از انتخاب "دانیل روبن اشتاین" به عنوان نماینده خاص در سوریه به جای "رابرت فورد" خبر دادند.

خبرنگار شبکه المیادین از کشته شدن 200 فرد مسلح در درگیری های یبرود که بیشتر آنها را خارجی تشکیل می دهند پرده برداشت و افزود: ارتش سوریه تعداد زیادی از تروریست ها را نیز بازداشت کرده است.

از سوی دیگر پایگاه دام پرس از حملات توپخانه ای ارتش سوریه به مراکز تجمع گروههای مسلح در مناطق مختلف لاذقیه خبر داد.

در ادلب نیز واحدهایی از ارتش سوریه تجمعات گروههای تروریستی را در اطراف فرودگاه ابوظهور و تل الفخار و ام الکرامیل هدف قرار دادند و شماری زیادی از آنها کشتند و برخی دیگر را زخمی کردند.

در دیرالزور ارتش سوریه به مراکزتجمع گروههای مسلح حمله کرد. ارتش سوریه در حمص نیز عملیاتهایی علیه گروههای مسلح انجام داد.

ارتش سوریه در الرقه حدود 38 افسر و سرباز ربوده شده از سوی جبهه النصره را آزاد کرد.

کد N187117

وبگردی