آفتاب
در دیدار سفیر ایران

رییس دانشگاه لبنان از شروع دوره های مشترک دکترا با دانشگاه های ایران خبر داد

رییس دانشگاه لبنان از شروع دوره های مشترک دکترا با دانشگاه های ایران خبر داد

بیروت – ایرنا - « عدنان السید حسین» رییس دانشگاه لبنان با ابراز خرسندی از دستاوردهای علمی جمهوری اسلامی ایران درعرصه های مختلف خواستار گسترش همکاری ها با دانشگاه های ایران شد و از شروع دوره های مشترک دکترا با دانشگاه های ایران خبر داد.

به گزارش ایرنا ، رییس دانشگاه لبنان روز دوشنبه در دیدار با « غضنفر رکن آبادی» سفیر ایران در بیروت، تقویت همکاری های موجود بین دانشگاه های ایران و لبنان را ضروری خواند و گفت: پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف علمی و تکنولوژی از جمله در زمینه فنآوری و نانوتکنولوژی بسیار حائز اهمیت است.

وی همچنین اظهارداشت که دانشگاه لبنان خواستار تقویت همکاری های دانشگاهی و استفاده از تجارب و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران درعرصه های مختلف علمی است.

رییس دانشگاه لبنان به همکاری های این دانشگاه با دانشگاه های تهران، شهید بهشتی، صنعتی شریف، اصفهان، فردوسی مشهد و تربیت مدرس اشاره کرد و از آغاز دوره مشترک دکترا میان این دانشگاه و تعدادی از دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران از جمله دانشگاه شهید بهشتی خبر داد.

براساس این گزارش، دو طرف در این دیدار که درمحل سفارت ایران در بیروت برگزار شد و «حسن زین الدین» رئیس دانشکده علوم و « امین الساحلی» مسئول پیگیری همکاری های علمی ایران و لبنان نیز حضور داشتند، درباره تحولات منطقه و همکاری های دو کشور گفت وگو کردند.

در این دیدار همچنین راه های تقویت همکاری های علمی مورد بررسی قرار گرفت و بر ضرورت برگزاری نشست های مشترک عملی، تبادل استاد و دانشجو و همچنین برگزاری سمینارهای مشترک علمی تاکید شد.

سفیر ایران در لبنان نیز با تشریح پیشرفت های علمی جمهوری اسلامی ایران گفت: پیوند عمیق فرهنگی دو ملت وعلاقه فراوان ایرانی ها به مردم لبنان به عنوان ملتی که در خط مقدم مقاومت در برابر رژیم غاصب صهیونیستی حضور دارد، ایجاب می کند همکاری های علمی دو کشور نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد.

رکن آبادی افزود: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تجارب و دستاوردهای خود را در عرصه های مختلف علمی در اختیار لبنان قرار دهد.

خاورم ** 1324
کد N187022

وبگردی