آفتاب

کوررنگی که رنگ ها شنید

کوررنگی که رنگ ها شنید

تهران- ایرنا- یک هنرمند که از دوران کودکی مبتلا به عارضه کوررنگی بود هم اکنون با کاشت یک آنتن بر روی جمجه خود می تواند رنگ ها را با وضوح بیشتر دریافت کند و به نوعی این رنگ ها را بشنود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از دیلی میل، نیل هاربیسون که به صورت مادرزادی به کورنگی مبتلاست و از 10 سال گذشته از یک چشم الکترونیکی خارجی استفاده می کرد . این چشم الکترونیکی فرکانس های رنگی را از طریق دوربین دریافت و آن ها را به امواج صوتی تبدیل می کرده است.

وی قرار است تا با قراردادن تراشه ای بر روی جمجمه خود قرار است تا توانایی دیدن رنگ های پیچیده تر را به دست آ ورد. یک اتصال وای فای درون این تراشه به وی امکان می دهد تصاویر ارسال شده از یک تلفن همراه را بشنود بدون آنکه به آنها نگاه کند.

این آنتن سایبورگ از یک دوربین بر روی یک انتها و یک ورودی صوتی در انتهای دیگر تشکیل شده است. بخش ورودی صوتی که اکنون در پشت جمجمه وی کاشته شده است به وی امکان می دهد طیف بصری گرفته شده توسط دوربین را از طریق لرزش های استخوانی دریافت کند.

هر رنگ لرزش خاص خود را دارد یعنی نقاشی، تصاویر و حتی چهره ها، صدای مختلفی دارند.

این ورودی صوتی زمانی بیرون سر وی قرار می گرفت اما اکنون مانند حلزون گوش درون جمجمه اش کاشته شده و وی را به درک رنگی عمیق تری رسانده است.

این اتصال های وای فای و بلوتوث درون این تراشه همچنین به معنای آن است که وی نخستین فرد در جهان است که تصاویر را بدون دیدن واقعی آنها می بیند.

علمی(1)**9190**1599
کد N186964

وبگردی