آفتاب
در تذکرات کتبی نمایندگان اعلام شد؛

انتقاد از عملکرد یونسی در پر رنگ کردن قبیله گرایی/ اعتراض به بی احترامی به خبرنگاران در جریان سفر اشتون

انتقاد از عملکرد یونسی در پر رنگ کردن قبیله گرایی/ اعتراض به بی احترامی به خبرنگاران در جریان سفر اشتون

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی تذکری به رئیس جمهور از عملکرد یونسی مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت ها در پر رنگ سازی قبیله گرایی و باز کردن راه سوء استفاده برای دشمنان انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر تذکرات کتبی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آخرین جلسه علنی مجلس در سال 1392 قرائت شد.

مقتدایی نماینده اصفهان به رئیس‌جمهور در خصوص ضرورت رسیدگی به بی‌احترامی به خبرنگاران از جمله تصویربردار سیمای اصفهان در جریان دیدار خانم اشتون از اصفهان تذکر داد.

علاوه بر این کارخانه‌ای و حسینی نمایندگان همدان و قصر شیرین به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص اتخاذ تدابیر لازم و برنامه‌ریزی جدی جهت ایجاد امنیت اجتماعی در بهره‌برداری از اپراتورهای همراه بخش خصوصی از طریق امکان ردیابی سریع و شناسایی مزاحمت‌های تلفنی برای مردم تذکر دادند.

همچنین کارخانه‌ای نماینده همدان به وزیر امور خارجه در مورد پیشنهاد طرح تغییر راکتور آب سنگین اراک به آب سبک و استخری که اخیرا در برخی خبرگزاری‌ها مطرح گردیده تذکر داد و اعلام کرد: این اقدام نشان دهنده ورود غرب به خطوط قرمز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران است که ملت سرافراز آن را نماد نبوغ جوانان برومند خود می‌داند و از تیم مذاکره‌کننده می‌خواهیم موضوع را پیگیری و قاطعانه از حقوق هسته‌ای ملت ایران دفاع کند.

افتخاری نماینده تهران به وزیر امور خارجه در خصوص علت عدم  دقت لازم در سفر خانم اشتون به ایران که منجر به ملاقات با افراد معلوم‌الحال و متهمان اتفاقات سال 88 گردید تذکر داد. علاوه بر این در تذکر دیگری به رییس‌جمهور عنوان کرد:  آیا ایجاد معاونت اقوام ریاست‌جمهوری و دنبال آن برنامه‌ریزی جهت آموزش به زبان اقوام سبب دوگانگی و پررنگ‌سازی قبیله‌گرایی و باز کردن راه سوء استفاده برای دشمنان نظام که سال‌ها بر طبل تفرقه می‌نواختند، نمی‌باشد؟

عالی نماینده سیستان نیز در تذکری به  وزیر آموزش و پرورش خواستار  پرداخت مطالبات فرهنگیان بازنشسته شد و  در تذکر دیگری به وزیر امور خارجه خواستار تعیین تکلیف دیپلمات‌های ربوده شده ایران در یمن شد.

زهره طبیب‌زاده نماینده تهران  نیز در تذکری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد تجلیل از گرداننده اصلی نشریه زن روز در زمان طاغوت به عنوان پیشکسوت روزنامه‌نگاری نشان‌دهنده اعتقادات سکولاریستی است، علاوه بر این در تذکری به رئیس ‌جمهور تصریح کرد  مشخص کردن نحوه هزینه‌کرد منابع بازگشتی ما از سوی 1+5 نقض حاکمیت ملی تلقی می‌شود.

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه نیز در تذکری به رئیس‌ جمهور خواستار تسریع در رسیدگی به نجات دریاچه ارومیه با توجه به اینکه 90 درصد این دریاچه خشک گردیده شد.

کد N186864

وبگردی