آفتاب

نیروی دریایی آمریکا نفتکش کره شمالی را توقیف کرد

نیروی دریایی آمریکا نفتکش کره شمالی را توقیف کرد

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که نفتکش متعلق به کره شمالی را که مقادیر زیادی از نفت لیبی را به شکل غیر قانونی بارگیری کرده بود، در آب‌های بین المللی توقیف کرده‌ است و این کشتی به زودی به لیبی بازگردانده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، سخنگوی پنتاگون در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که نیروهای ویژه ارتش آمریکا با دستور باراک اوباما، رئیس جمهوری این کشور عصر یکشنبه نفتکش کره شمالی را در آبهای بین‌المللی و در نزدیکی آب‌های قبرس توقیف کردند.

بنا به گفته سخنگوی پنتاگون این اقدام در پی درخواست دولت‌های لیبی و قبرس برای توقیف این نفتکش بوده و به زودی کشتی مذکور به یکی از بنادر تحت کنترل دولت لیبی منتقل خواهد شد.

پنتاگون اعلام کرد: در عملیات مذکور ناو "یو اس اس روزولت" آمریکا که در مدیترانه مستقر است، مشارکت داشته و نیروهای ویژه از طریق بالگرد توانستند بر عرشه کشتی فرود بیایند.

بنا بر اعلام پنتاگون در این عملیات به کسی آسیبی نرسیده است.

یک نفت‌کش که پرچم کره شمالی بر فراز آن برافراشته شده بود چندی پیش در یکی از بنادر نفتی لیبی در شرق این کشور لنگر انداخت و پس از بارگیری مقادیر زیادی نفت که بدون اجازه دولت و توسط شبه نظامیان جدایی طلب این کشور به کشتی منتقل شده بود، آب‌های لیبی را ترک کرد که این امر باعث به وجود آمدن یک بحران سیاسی در لیبی شد.

کره شمالی پیشتر اعلام کرده بود که این کشتی هیچ ارتباطی با پیونگ‌ یانگ ندارد و به یک شرکت مصری اجاره داده شده است.

انتهای پیام

کد N186850

وبگردی