آفتاب

بخشایش: باید در کارگروهی اقتصاد مقاومتی را تعریف کنیم

بخشایش: باید در کارگروهی اقتصاد مقاومتی را تعریف کنیم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تذکر شفاهی خود خواهان عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی و دوری مسئولان از رفتارهای شعارگونه شد.

خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) احمد بخشایش اردستانی در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: در روزهای اخیر رهبر معظم انقلاب برای برون‌رفت از تلاطم اقتصادی و تحقق حماسه اقتصادی، سیاست اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند و از سران و ارکان و اجزای سه قوه خواستند تا الزامات 20 گانه آن را مدنظر قرار دهند.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در دنیا دو نوع اقتصاد داریم که از شهرت جهانی برخوردارند، یکی اقتصاد لیبرال که دولت را در رأس امور اقتصادی مردم حداقلی می‌داند و لذا در اقتصاد لیبرال ما دولت را حداقلی دانسته و اقتصاد را تابع بازار و عرضه و تقاضا است.

وی با بیان این که وقتی چالشی در زمینه اقتصادی کشور به وجود می‌آید، در اقتصاد لیبرالی دولت تبدیل به دولت رفاهی می‌شود مانند دولت خانم تاچر در دهه 60 در مقابل اقتصاد سوسیالیستی داریم که دولت حداکثر دخالت را در امور انجام می‌دهد، ادامه داد: باید کارگروهی در ابتدا به تعریف ممیزات اقتصاد مقاومتی پرداخته و باید دید که آیا کوچک‌سازی دولت امر بروکراسی به معنای اقتصاد مقاومتی است و یا آیا ایجاد وزارتخانه‌های کوچک بانشاط و شاداب نیست؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: کوچک‌سازی وزارتخانه‌ها برای تفهیم وظایف آنها باید مدنظر دولت قرار بگیرد.

بخشایش اظهار کرد :آیا سهیم کردن مردم در اقتصاد بنا بر اصل 44 قانون اساسی بخشی از اقتصاد مقاومتی نیست؟ اگر چنین است چرا تا رهبر معظم انقلاب فرمایشی را ابلاغ می‌کنند، مسئولان تنها به شعاردادن کفایت می‌کنند و در عمل کاری انجام نمی‌شود.

وی با اشاره به سیاست های اقتصادی اصل 44 گفت: آیا وقت آن نرسیده که دو باشگاه مشهور کشور که از لحاظ دارایی و ساختاری کم‌پشتوانه ولی از لحاظ بازیکن‌فروشی پردرآمد هستند، علی‌رغم مصوبات مجلس شورای اسلامی به بخش خصوصی واگذار شوند؟ چرا در عمل دولت و بالاخص وزارت ورزش به این دو باشگاه چسبیده است؟ باید مشخص شود که پشت پرده چه خبر است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: منویات رهبری نیازمند اجرایی شدن و دوری از رفتارهای شعارگونه است.

انتهای پیام

کد N186690

وبگردی