آفتاب

تعلیق رییس بخش عملیات‌های مربوط به ایران در سازمان سیا

تعلیق رییس بخش عملیات‌های مربوط به ایران در سازمان سیا

رییس بخش عملیات‌های مربوط به ایران در سازمان سیا به دلیل ایجاد جو نامناسب و خصمانه در محیط کار به مرخصی فرستاده شد.

رییس بخش عملیات‌های مربوط به ایران در سازمان سیا به دلیل ایجاد جو نامناسب و خصمانه در محیط کار به مرخصی فرستاده شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه لس آنجلس تایمز با اعلام این خبر نوشت: افسران و تحلیلگران در بخش عملیات‌های مربوط به ایران که وظیفه جاسوسی در خصوص ایران و فعالیت‌های هسته‌ای‌اش را دارد هفته گذشته در یک نشست در دفتر مدیران سازمان سیا از خبر تعلیق جاناتان بنک رییس بخش عملیات‌های مربوط به ایران در سیا مطلع شدند.

سه مقام سابق سازمان سیا گفتند بخش مربوط به عملیات‌های ایران به دلیل مدیریت بنک دچار بی‌نظمی و اغتشاش شده بود و بسیاری از کارکنان این بخش خواستار انتقال بودند.

یکی از این مقامات گفت: ایران یکی از مهم‌ترین اهداف است و این بخش به درستی فعالیت نمی‌کرد.

به نوشته لس آنجلس تایمز بنک پیش از این در سال 2010 پس از اینکه روزنامه‌های پاکستانی، هندی و انگلیسی نام وی را در ارتباط با یک پرونده حقوقی منتشر کردند از دفتر سازمان سیا در اسلام آباد اخراج شد.

مقامات آمریکایی می‌گویند که وی به دلیل شکایت یک خانواده پاکستانی علیه حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا که موجب کشته شدن اعضای خانواده‌های آنها شده بود اخراج شده است.

به گفته مقامات سابق سازمان سیا جاناتان بنک که هم اکنون 46 سال دارد بیشتر در پایگاه‌های این سازمان در بالکان، مسکو و بغداد فعالیت می‌کرده است.وی همچنین دستیار ارشد جیمز پاویت که در سالهای 1999 تا 2004 ریاست بخش عملیات‌های نظامی سیا را به عهده داشت بوده است.

بسیاری از مقامات سابق سازمان سیا می‌گویند که تاکنون سابقه‌ نداشته است که یک مدیر بلند پایه به دلیل مسائل مربوط به محیط کار تعلیق شود اما مشکل مدیریتی جاناتان بنک یکی از چالش‌های کنونی این سازمان است.

انتهای پیام

کد N186684

وبگردی