آفتاب

سهیمه آخر 55 مورد - پرونده تذکرات کتبی مجلسی ها به دولتی ها بسته شد

سهیمه آخر 55 مورد - پرونده تذکرات کتبی مجلسی ها به دولتی ها بسته شد

تهران - ایرنا - پرونده تذکرات کتبی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سال 1392 با ارایه 55 تذکر به مسوولان اجرایی کشور امروز در آخرین جلسه علنی مجلس بسته شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، آخرین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در سال 92 امروز (دوشنبه) برگزار شد و نمایندگان در مجموع 55 تذکر کتبی به مسوولان اجرایی کشور ارایه کردند.

ضرغام صادقی عضو هیات رییسه مجلس این تذکرات را قرائت کرد که از مهم ترین تذکرات امروز نمایندگان مجلس، تذکری با امضای 130 نماینده خطاب به رییس جمهوری بود.

نمایندگان در این تذکر خاطر نشان کردند: بیش از 1.5 ماه از بارش برف سنگین در غرب مازندران می گذارد اما هیچ گونه کمک و مساعدتی به خسارت دیدگان بویژه باغداران و گلکاران و صاحبان صنایع نشده است.

آنان در این تذکر تصریح کردند: تسریع در رسیدگی به وضعیت خسارت دیدگان بویژه در بخش تولید مورد انتظار است؛ عدم حمایت دولت تایید و تشویق تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی است.

عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان نیز در تذکر خود به رییس جمهوری بر ضرورت رسیدگی به بی احترامی به خبرنگاران از جمله تصویربردار صدا و سیمای مرکز اصفهان در جریان دیدار خانم اشتون از این شهر تاکید کرد.

همچنین زهره طبیب زاده نماینده تهران در تذکری به رییس جمهوری سوال کرد: آیا مشخص کردن نحوه هزینه کرد منابع بازگشتی ما از سوی 1+5 نقش حاکمیت ملی تلقی نمی شود؟

لاله افتخاری نماینده مردم تهران نیز به رییس جمهوری تذکری کتبی داد و پرسید: آیا ایجاد معاونت اقوام در ریاست جمهوری و به دنبال آن برنامه ریزی جهت آموزش به زبان اقوام سبب دوگانگی و پر رنگ سازی قبیله گرایی و باز کردن راه سوء استفاده برای دشمنان نظام که سال ها بر طبل تفرقه بینداز و حکومت کن نواخته اند، نمی باشد؟

جواد هروی نماینده مردم قائنات در تذکر خود به رییس جمهوری تاکید کرد: چرا مرکز آمار ایران در قبال وظایف و ماموریت خود به درستی انجام وظیفه و ادای توضیح نکرده است و به جنجال های آمارهای ناصحیح دامن می زند.

قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد نیز در تذکری کتبی به رییس جمهوری از تخصیص نیافتن اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به استان خراسان شمالی درباره صنعت گردشگری که موجب ضعف زیرساخت ها و شرمندگی مردم استان در پذیرایی از مهمانان و مسافران شده است، گلایه کرد.

نادر قاضی پور نماینده ارومیه در تذکری به رییس جمهوری تصریح کرد: 90 درصد دریاچه ارومیه خشک شده در احیا و نجات آن تسریع کنید.

حجت اله درویش پور نماینده ایذه و باغملک نیز از حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی خواست تا دستور برنامه ریزی اصولی برای اشتغال جوانان بویژه در مناطق محروم را بدهد.

فرهاد بشیری و شکرخدا موسوی نمایندگان پاکدشت و اهواز در تذکری به رییس جمهوری بر لزوم تسریع در پرداخت وام ازدواج به زوج های جوان توسط بانک ها تاکید کردند.

همچنین ابراهیم کارخانه نماینده مردم همدان در تذکری کتبی به وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: نقض مکرر مفاد توافقنامه توسط آمریکا و اتحادیه اروپا موجبات بی اعتباری اجرای توافق زنو را فراهم کرده است؛ پاسخ های غیر شفاف و ضعیف وزارت امور خارجه به روند موجود دامن زده و اقدام قاطع و در خور شان ملت ایران را می طلبد.

وی در تذکر دیگری به وزیر امور خارجه تاکید کرد: پیشنهاد طرح تغییر راکتور آب سنگین اراک به نوع آب سبک و استخری که اخیرا در برخی خبرگزاری ها مطرح شده است، شیوه جدید غرب برای ورود خطوط قرمز هسته ای ایران است که ملت سرافراز ایران آن را نماد قله نبوغ جوانان هسته ای به افتخار قدرت تولید ساخت داخل دانسته و از تیم مذاکره کننده می خواهیم با حساسیت تمام موضوع را پیگیری و قاطعانه از حقوق هسته ای ملت ایران دفاع کند.

لاله افتخاری نماینده مردم تهران نیز در تذکری به محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه اظهارداشت: چرا دقت لازم در سفر هیات های خارجی به ایران از جمله خانم اشتون انجام نشده است و منجر به ملاقات افراد معلوم الحال و متهمان فتنه 88 شد.

عیسی امامی نماینده گرگان در تذکری به وزیران جهاد کشاورزی و کشور خواستار رسیدگی به خسارات وارده به محصولات زراعی و باغی بر اثر بارش برف و سرمای شدید در استان گلستان شد.

امیر خجسته نماینده مردم همدان نیز در تذکری به وزیر دادگستری بر لزوم رسیدگی سریع به تخلفات سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد.

زهره طیبب زاده نوری نماینده مردم تهران در تذکر خود به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پرسید: آیا تجلیل از گرداننده اصلی نشریه زن روز در زمان طاغوت به عنوان پیشکسوت روزنامه نگاری نشانگر اعتقادات سکولاریستی نیست؟

کارخانه در تذکر دیگری به وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: توجه جدی هدفمند و زمان بندی شده در اجرای طرح تحول بنیادین که ماحصل کارها و تلاش وزارتخانه و شورای عالی انقلاب فرهتگی است.

وی همچنین در تذکری به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی بر توجه به درآمد سرانه خانوار به جای درآمد خانوار در توزیع هدفمندی یارانه ها در جامعه مصرف تاکید کرد.

کارخانه و فتح الله حسینی نمایندگان همدان و قصر شیرین نیز در تذکر مشترکی به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر ضرورت اتحاذ تدابیر لازم و برنامه ریزی جدی برای ایجاد امنیت اجتماعی در برخورداری از تلفن همراه بخش خصوصی از طریق امکان رد یابی و شناسایی سریع مزاحم های تلفنی مردم تصریح کردند.

همچنین حلیمه عالی نماینده مردم زابل در تذکری به وزیر آموزش و پرورش بر پرداخت مطالبات فرهنگیان بازنشسته تاکید کرد و در تذکری به وزیر امور خارجه خواستار پیگیری وضعیت دیپلمات ربوده شده ایران در یمن شد.

عطاءالله سلطانی صبور نمانیده رزن نیز به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تذکر داد و خواستار لزوم برخورد قانونی با عوامل خبر جعلی و غیر واقع در خصوص بهزیستی و مرکز نگهداری اطفال معلول شد.

علیرضا منظری توکلی نماینده بافق نیز به وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره عدم توزیع به موقع کالا و نرسیدن سبد کالا به محرومین تذکر کتبی داد.

همچنین علی محمد بزرگواری نماینده کهگیلویه در تذکر خود به وزیر جهاد کشاوری از بی توجهی این وزارتخانه و سازمان منابع طبیعی به قلع و قمع درختان و جنگل های زاگراس به خاطر گازرسانی نکردن به این مناطق انتقاد کرد.

فرهاد بشیری و شکرخدا موسوی نمایندگان پاکدشت و اهواز به وزیران صنعت و جهاد کشاورزی تذکر دادند و بر نظارت بیشتر بر نحوه توزیع میوه و اتاذ راهکار مناسب برای جلوگیری از افزایش قیمت میوه در ایام عید تاکید کردند.

فرهاد بشیری، امیر خجسته و شکرخدا موسوی نمایندگان پاکدشت، همدان و اهواز نیز در تذکر مشترکی به وزیر آموزش و پرورش خواستار تسریع در پرداخت حق التدریس فرهنگیان و پاداش پایان خدمت فرهنگیان شدند.

سیام**2025**1336
کد N186604

وبگردی