آفتاب

نیروهای دولتی ونزوئلا محل تحصن معترضان را پاکسازی کردند

نیروهای دولتی ونزوئلا محل تحصن معترضان را پاکسازی کردند

تهران- ایرنا- نیروهای امنیتی ونزوئلا شامگاه یکشنبه محل تحصن معترضان را در یکی از میادین اصلی کاراکاس پاکسازی کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از کاراکاس، سربازان گارد حفاظت ملی با شلیک گاز اشک آور و توسل به خودروهای آب پاش به سوی صدها معترض میدان ˈآلتامیراˈ در شرق کاراکاس را پاکسازی کردند. این معترضان در میدان آلتامیرا تحصن کرده و به سوی نیروهای پلیس کوکتل مولوتوف و سنگ پرتاب می کردند.

شماری از سربازان سوار بر موتورسیکلت به محل تحصن معترضان وارد شدند و سنگربندی های آنها را پاکسازی کردند.

ˈنیکولاس مادوروˈ رییس جمهوری ونزوئلا روز گذشته به معترضان هشدار داده بود محل تحصن خود را ترک کنند زیرا در غیر اینصورت نیروهای امنیتی این محل را پاکسازی خواهند کرد.

رهبران مخالفان از مردم ونزوئلا می خواهند برای نشان دادن اعتراض خود به مسائلی از جمله کمبود کالاهای اساسی و همچنین حضور مشاوران کوبایی در ارتش و دیگر نهادهای دولتی ونزوئلا در خیابان ها تظاهرات کنند.

ونزوئلا در ازای حضور 30 هزار پزشک، مربی ورزشی و دیگر متخصصان کوبایی در آن کشور روزانه یکصد هزار بشکه نفت به هاوانا می فروشد.

ˈلوئیس ویسنته لئونˈ یک تحلیلگر مسائل سیاسی در ونزوئلا گفت: محبوبیت دولت مادورو و احزاب مخالف به وی‍ژه حزب ˈاراده مردمˈ به دلیل درگیری های اخیر کاهش یافته است.

در حالی که محبوبیت دولت مادورو به دلیل مسائل و دشواری های اقتصادی کشور کاهش یافته است، اعتبار احزاب و گروه های مخالف نیز چندان مشخص نیست.

ˈلئوپولد لوپزˈ از مخالفان دولت ونزوئلا و ˈماریا کورینا ماچادوˈ یکی از نمایندگان مجلس این کشور از روز 23 ‍ژانویه (3 بهمن) خواستار برگزاری تظاهرات اعتراضی مسالمت آمیز به دلیل مشکلات اقتصادی ونزوئلا شدند، اما تظاهرات از روز ملی جوانان در ونزوئلا یعنی 12فوریه (23 بهمن) قدرت گرفت. لوپز روز 18 فوریه 2014 و در یک اقدام نمادین در مقابل هزاران تن از حامیانش خود را به پلیس تسلیم کرد.

بر اثر این تظاهرات تا کنون 29 نفر کشته، 250 نفر زخمی و ده ها نفر بازداشت شده اند. نرخ بالای تورم، کمبود کالاهای اساسی، میزان فراوان جرم و جنایت از جمله دلایل اعتراض های مردمی عنوان شده است.

اروپام**9157** 1337
کد N186548

وبگردی