آفتاب

مقام روس در مورد بحران اقتصادی این کشور هشدار داد

مقام روس در مورد بحران اقتصادی این کشور هشدار داد

تهران-ایرنا- معاون وزیر اقتصاد روسیه روز دوشنبه در خصوص بحران اقتصادی پیش روی این کشور هشدار داد.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری رویترز از مسکو، ˈسرگئی بلیاکوفˈ معاون وزیر اقتصاد روسیه در نشستی با حضور تجار داخلی گفت: نشانه های روشنی وجود دارد که اقتصاد روسیه وارد بحران شده است.

بر اساس این گزارش، تحلیلگران می گویند در صورت ادامه روند کاهش ارزش روبل (واحد پول روسیه) و بن بست پیش آمده بین روسیه و غرب بر سر بحران اوکراین و شبه جزیره کریمه، اقتصاد روسیه به شدت آسیب خواهد دید.

بانک مرکزی روسیه در ماه فوریه (بهمن/اسفند) پیش بینی های خود در مورد تولید ناخالص داخلی را بازبینی و اعلام کرد افزایش تولید ناخالص داخلی روسیه در سال جاری میلادی بین 1.5 تا 1.8 درصد خواهد بود.

این در حالی است که ˈآلکسی اولیاکایفˈ وزیر اقتصاد روسیه روز شنبه گفته بود تحریم های برنامه ریزی شده غرب علیه مسکو تاثیر چندانی بر اقتصاد این کشور نخواهد داشت.

اولیاکایف افزود: ما باید برای خطرهای ناشی از اعمال تحریم ها آماده باشیم که احتمال دارد بعد از 17 مارس (26 اسفند) علیه روسیه اعمال شوند.

در حالی که مردم کریمه روز گذشته به جدایی از روسیه رای دادند، اتحادیه اروپا روسیه را به اعمال تحریم ها تهدید کرده است. آمریکا نیز تحریم های جداگانه ای برای روسیه در نظر گرفته است.

اروپام**9157**1485**1337
کد N186544

وبگردی