آفتاب

هیات مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران تهران را به مقصد وین ترک کرد

هیات مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران تهران را به مقصد وین ترک کرد

هیات مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران به ریاست محمد جواد ظریف، تهران را به مقصد وین ترک کرد.


به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دومین دور از مذاکرات ایران و 1+5 برای رسیدن به راه حل جامع قرار است 27 اسفند به مدت دو روز در وین برگزار شود.

 


محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ریاست هیات مذاکره‌کننده کشورمان را برعهده دارد و سیدعباس عراقچی، حمید بعیدی‌ نژاد، داود محمدنیا، محمد امیری و رحیمیان دیگر اعضای هیات ایران را تشکیل می‌دهند.


 


قرار است در این دور مذاکرات نتایج بررسی‌ها و جمع‌بندی‌های صورت گرفته در پایتخت‌های هر یک از کشورها درباره موضوعات غنی‌سازی، راکتور آب سنگین اراک و همکاری‌های هسته‌ای مورد بررسی قرار گیرد.


 


هیات‌های کارشناسی ایران و 1+5 ، 14 اسفندماه در وین درباره دستور کار مذاکرات وین 2 با یکدیگر گفت‌وگو کردند و به چارچوبی درباره موضوعات فوق دست یافتند.


 


به گزارش ایسنا، همچنین هیات‌های کشورهای 1+5 به سرپرستی معاونان وزیران خارجه از صبح روز دوشنبه به طور جداگانه وارد وین شدند.


 


قرار است کاترین اشتون رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نماینده 1+5 در مذاکرات با ایران عصر روز دوشنبه وارد وین شود.


 


مذاکرات ایران و 1+5 در حالی این هفته برگزار می‌شود که اتحادیه اروپا، آمریکا و روسیه بر اثر بحران اوکراین و پیوستن کریمه به روسیه با یکدیگر در رفت و آمد هستند.


 


برخی گزارش‌ها و تحلیل‌ها حاکی از تحت‌الشعاع قرار گرفتن مذاکرات هسته‌ای به خاطر بحران اوکراین است.


 


به گزارش ایسنا، کاترین اشتون و محمد جواد ظریف دوشنبه شب در ضیافت شام به میزبانی ایران با یکدیگر دیدار و‌آخرین جمع‌بندی‌ها و نقطه نظراتشان را با یکدیگر تبادل می‌کنند.


 


مذاکرات ایران و 1+5 صبح روز سه‌شنبه در مقر سازمان ملل در وین آغاز می شود و با توجه به قرار گرفتن این مذاکرات در آستانه نوروز گفت‌وگوها یک روز زودتر 28 اسفند به پایان خواهید رسید.


 


انتهای پیام


 




           
کد N186483

وبگردی