آفتاب

دیوید کامرون اولویت‌های خود برای اصلاحات در اتحادیه اروپا را تشریح کرد

دیوید کامرون اولویت‌های خود برای اصلاحات در اتحادیه اروپا را تشریح کرد

نخست‌وزیر انگلیس در اظهاراتی به تشریح برخی اصلاحاتی که از نظر وی باید در اتحادیه اروپا انجام شود تا انگلیس به ایالات متحده اروپا کشانده نشود، پرداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس و رهبر حزب محافظه کار این کشور اظهار کرد، تا زمانی که تضمین شود اصلاحاتی در اتحادیه اروپا اعمال می‌شود تا نفوذ این اتحادیه در امور انگلیس کاهش می‌یابد وی حامی باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا است.

وی در مقاله‌ای در نشریه ساندی تلگراف برای نخستین بار اولویت‌های خود در زمینه اصلاحات اتحادیه اروپا شامل کاهش تشریفات اداری و محدود کردن حق شهروندان جدید اتحادیه اروپا برای کار در انگلیس را تشریح کرد.

وی با اشاره به اعضای مخالف اتحادیه اروپا در حزب خود که خواهان رویکرد سرسخت تر انگلیس در قبال اروپا هستند گفت که این تغییرات نیازمند زمان و شکیبایی است.

نخست‌وزیر انگلیس خاطرنشان ساخت: این یک دستورکار بلندپروازانه برای یک اتحادیه اروپای جدید است. اجرای این دستورکار نیازمند زمان و شکیبایی و همچنین روابط قدرتمند با کشورهای همپیمان مهم ما و حسن نیت است نه اینکه کنار ایستاده و فریاد بزنیم.

کامرون خاطرنشان ساخت: این دستورکار نیازمند مذاکره با شرکای اروپایی ماست. برخی از این اصلاحات را می‌توان با ایجاد تغییر در معاهدات اروپا به بهترین شکل حاصل کرد. برخی دیگر از آن‌ها را نیز می‌توان با ابزارهایی متفاوت به دست آورد.

وی تاکید کرد: به رغم عدم اشتیاق هم‌پیمانان انگلیس در اتحادیه اروپا برای بحث مجدد نسبت به معاهده پیچیده اتحادیه اروپا این اصلاحات قابل دستیابی است.

کامرون با تشریح اولویت‌های خود گفت: بروکسل نباید به دنبال این باشد که همیشه قدرت را از دولت‌های کشورها بگیرد.

وی تاکید کرد که پارلمان‌های کشورها باید بتوانند با یکدیگر همکاری کنند تا جلوی قوانین ناخواسته اتحادیه اروپا را بگیرند.

دیوید کامرون گفت: تجارت‌ها باید از تشریفات اداری اتحادیه اروپا رها باشند و دادگاه‌ها در انگلیس باید بدون مداخله غیرضروری اتحادیه اروپا فعالیت خود را انجام دهند.

کامرون همچنین بار دیگر خواهان محدود شدن حق مهاجران به اتحادیه اروپا در دستیابی به رفاه بیشتر در خارج از وطن خود و همچنین محدود شدن حق شهروندان کشورهای عضو جدید اتحادیه اروپا برای کار کردن در کشورهایی نظیر انگلیس شد.

وی تاکید کرد که خواهان آن است که انگلیس از هرگونه اجبار در جهت نزدیک کردن کشورهای اتحادیه اروپا رها باشد.

کامرون نوشت: مردم نگران هستند که انگلیس در حال کشیده شدن به یک ایالات متحده اروپا است. این چیزی است که ممکن است برخی بخواهند اما ما چنین خواسته‌ای نداریم.

انتهای پیام

کد N186410

وبگردی