آفتاب

استقرار هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در مراکز درمانی دانشگاه

استقرار هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در مراکز درمانی دانشگاه

رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: استقرار هیات علمی این دانشگاه در مراکز درمانی تحت پوشش ، از سیاست های جدید دانشگاه علوم بهزیستی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمدتقی جغتایی با بیان این مطلب در نشست با روسا و مدیران مراکز درمانی، آموزشی و توانبخشی تحت پوشش دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی افزود: گروههای آموزشی به ساختار مراکز درمانی و توانبخشی وارد می شوند. 

وی تاکید کرد: سیستم آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی ، مانند انترنی در دانشگاههای علوم پزشکی است و کارورزی رشته های مختلف این دانشگاه، در طول سال انجام می شود.

جغتایی افزود: گروههای آموزشی بخصوص گروههای بالینی با حضور در بخش های بیمارستانی و مراکز درمانی ، به رشد کیفی دانش و علم دانشجویان کمک می کنند. روش پرداخت کارانه هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی نیز مانند دانشگاههای علوم پزشکی خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم بهزیستی با اشاره به توانایی بیمارستانها و مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه گفت: بیمارستان درمانی ، آموزشی و توانبخشی رفیده به دلیل توانایی و پتانسیل بالا ، خوشبختانه از ردیف بودجه مستقل برخوردار شده است. مراکز اسماء و اخوان  نیز از ساختار و فضای خوب توانبخشی برخوردار بوده و بخش های آنها از فعالیت چشمگیر و بیمارستان روانپزشکی رازی نیز علاوه بر درمان و بازتوانی بیماران در سطوح مختلف اختلالات روانی ، پتانسیل پژوهشی و قابلیت توسعه و گسترش آن به عنوان بزرگترین بیمارستان ایران و خاورمیانه وجود دارد.

وی از روسا و مدیران مراکز درمانی  تحت پوشش خواست نسبت به تقویت شیفت بعدازظهر کلینیک ها و مراکز درمانی اقدام کنند و از نیروهای متخصص دانشگاه و دانشجویان دکتری برای جبران کمبود نیرو این مراکز استفاده کنند.

در بخش دیگری از این نشست، دکتر بهنام یوسفی معاون توسعه و منابع انسانی دانشگاه علوم بهزیستی با اشاره به ایجاد بسترهای لازم برای حضور دانشجویان در فضاهای درمانی، ارایه شاخص های تمام وقتی و پرداخت کارانه برای اساتید گفت: در نظر گرفتن حضور اساتید در ارزیابی سیستم شعاع ، در نظر گرفتن کارانه برای دانشجویان دکتری، ایجاد کارانه برای کارکنانی که به نوعی در ارائه خدمات مشارکت دارند ، از دیگر سیاستهای جدید دانشگاه در قبال مراکز درمانی تحت پوشش است. 

کد N186319

وبگردی