آفتاب

احتمال انتقال دفتر سیاسی حماس به اردن

احتمال انتقال دفتر سیاسی حماس به اردن

یکی از رهبران جنبش حماس ضمن اعلام استقبال حماس از طرح اردن برای برقراری صلح میان فلسطینی‌ها اعلام کرد که خالد مشعل به زودی به اردن سفر و در خصوص امکان انتقال دفتر سیاسی این جنبش به امان بحث و گفت‌وگو می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد یوسف، یکی از رهبران جنبش حماس در گفت‌وگو با روزنامه الغد اردن تاکید کرد: خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به زودی به اردن سفر و در خصوص امکان انتقال دفتر سیاسی این جنبش به امان بحث و گفت‌وگو خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات اردن برای برقراری صلح و سازش میان فلسطینی‌ها جای قدردانی دارد چرا که این اقدام به جدایی میان فلسطینی‌ها پایان داده و موجب تحقق وحدت ملی در مقابله با اشغالگری‌های اسرائیل می‌شود و باید بگویم که حماس از طرح پیشنهادی اردن برای آشتی ملی فلسطین قدردانی می‌کند.

احمد یوسف خاطرنشان کرد: اظهارات اخیر اعضای کابینه اردن نشان می‌دهد که مسئولان این کشور از تحقق صلح میان فلسطینی‌ها حمایت می‌کنند.

وی در ادامه افزود: پس از بازگشت محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از واشنگتن اقدامات جدی برای برقراری صلح میان فلسطینی‌ها اتخاذ خواهد شد.

وی همچنین تاکید کرد: مصر در حال حاضر به امور داخلی خود مشغول است و تصمیم دستگاه قضایی مصر برای ممنوع الفعالیت کردن جنبش حماس و بستن مقرهای این جنبش در قاهره به پیچیدگی اوضاع و ایجاد تنش‌ در روابط میان دو طرف انجامید.

احمد یوسف تاکید کرد: حماس از تلاش کشورهای عربی و اسلامی برای پایان دادن به جدایی میان فلسطینی‌ها و پر کردن شکاف میان آن‌ها استقبال می‌کند.

وی در ادامه افزود: مسئولان حماس بسیار خواهان حضور در اردن و انتقال دفتر خود به امان هستند.

یوسف تاکید کرد: اردن بهترین مکان برای دفتر سیاسی جنبش حماس است چرا که فلسطین و اردن روابط بسیار مستحکمی با هم دارند.

پیشتر روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی به نقل از یک منبع در جنبش حماس اعلام کرد که خالد مشعل از تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر خواست تا به وی و سایر اعضا حماس اجازه دهد دوحه را ترک کنند اما این درخواست‌ با مخالفت امیر قطر رو به رو شد.

انتهای پیام

کد N186313

وبگردی