آفتاب

تنور انتخابات مجالس قانونگذاری اندونزی روشن شد

تنور انتخابات مجالس قانونگذاری اندونزی روشن شد

کوالالامپور – ایرنا – تنور انتخابات مجالس قانونگذاری اندونزی با آغاز فعالیت های تبلیغاتی دبیر کل حزب ˈوجدان مردمˈ در شهر ˈبلیتارˈ استان جاوای شرقی روشن شد.

به گزارش ایرنا، ویرانتو شهر بلیتار را به صورت عمد برای تبلیغات انتخاب کرده است تا بتواند میزان حمایت مردم از این حزب را محک بزند.

وی اعلام کرد: هر چند که مردم اندونزی در سال 1945 به استقلال دست یافته اند اما تاکنون به معنی واقعی کلمه، استقلال حاصل نشده است.

خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا) روز دوشنبه گزارش داد، دبیر کل حزب ˈوجدان مردمˈ تصریح کرد که حزب او خواستار وحدت بین مردم است تا مردم بتوانند با تکیه بر این حزب مسیر توسعه کشور را طی کنند.

احزاب سیاسی اندونزی رقابت های انتخاباتی 21 روزه خود را از روز گذشته آغاز کرده اند و این رقابت ها تا پنجم آوریل (16 فروردین) ادامه خواهد داشت.

پلیس اندونزی از آمادگی 18 هزار نیروی خود به منظور حفظ امنیت انتخابات خبر داده است.

در این انتخابات که قرار است نهم آوریل (20 فروردین) برگزار شود 20 هزار و 389 نماینده شامل انتخابات مجلس ملی با 692 کرسی، مجالس استانی با دو هزار و 137 کرسی و مجالس منطقه ای نیز با 17 هزار و 560 کرسی به عرصه قانونگذاری اندونزی وارد می شوند.

قوانین کمیسیون انتخابات اندونزی در مقایسه با سال های گذشته محدودیت های بیشتر را برای بررسی احزاب در نظر گرفته است به طوری که از مجموع 45 حزبی که خواستار شرکت در انتخابات بودند فقط 15 حزب از فیلتر این کمیسیون عبور کردند.

عضویت 30 درصدی زنان در احزاب مورد تایید از نکات برجسته قوانین شرکت در انتخابات مجالس اندونزی است.

در انتخابات دوره های گذشته همه احزابی که در شورای نمایندگان مردم دارای کرسی بودند می توانستند در انتخابات شرکت کنند، اما این شرایط در سال 2012 توسط دادگاه قانون اساسی اندونزی تغییر داده شد.

شورای نمایندگان مردم یا مجلس اندونزی 560 عضو دارد و نمایندگان آن برای یک دوره پنج ساله توسط مردم انتخاب می شوند.

ریاست این دوره مجلس اندونزی که از اول اکتبر سال 2009 فعالیت خود را آغاز کرده بر عهده ˈمرزوک علیˈ از حزب دموکرات این کشور است.

حزب دموکراتیک ملی، حزب بیداری ملی، حزب وجدان مردم ، حزب عدالت کامیاب، حزب تلاش دموکراتیک اندونزی، حزب گلکار و جنبش کبیر اندونزی از جمله احزاب شرکت کننده در این دوره از انتخابات مجالس اندونزی محسوب می شوند.

انتخابات مجالس اندونزی به دلیل نقش مهمی که در انتخابات ریاست جمهوری این کشور دارد از اهمیت خاصی برخوردار است.

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اندونزی که قرار است نهم ماه ژوئیه سال جاری (18 تیر سال 93) برگزار شود نیازمند حمایت از سوی یک حزب یا ائتلافی است که 20 درصد از آرای انتخابات مجلس را از آن خود کرده باشد.

مجلس نمایندگان مردم و مجلس نمایندگان منطقه ای هر کدام به ترتیب با 532 و 160 کرسی تشکیل دهنده مجمع مشورتی مردم اندونزی هستند.

دارا بودن بیش از 281 کرسی در مجمع مشورتی مردم اندونزی نشان دهنده در اختیار داشتن اکثریت مجمع است.

حزب دموکرات اندونزی به رهبری ˈسوسیلو بامبانگ یودهویونوˈ با 150 کرسی و حزب گلکار به رهبری ˈابوریذال بکریهˈ با 107 کرسی دو حزب اول مجمع مشورتی مردم اندونزی در حال حاضر هستند.

آساق**د.م**1611
کد N186283

وبگردی