آفتاب

واردات تسلیحات نظامی هند سه برابر چین و پاکستان است

واردات تسلیحات نظامی هند سه برابر چین و پاکستان است

براساس بررسی‌های یک اندیشکده سوئدی، هند بزرگترین خریدار تسلیحات در جهان است و تقریبا سه برابر چین و پاکستان در پنج سال اخیر تسلیحات نظامی خریداری کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بررسی‌های اندیشکده استکهلم سوئد نشان داد که بین سال‌های 2009 تا 2013 حجم کلی فروش تسلیحات در جهان 14 درصد افزایش یافت. همچنین در این دوره نسبت به پنج سال قبل از آن واردات تسلیحات عمده توسط هند به میزان 111 درصد افزایش یافت.

هند که صنعت دفاعی داخلی‌اش با ضعف رو به رو است، در سال 2010 از چین به عنوان بزرگترین خریدار تسلیحات در جهان سبقت گرفت.

بزرگترین تامین‌کننده نیازهای تسلیحاتی هند بین سال‌های 2009 تا 2013 روسیه بوده که 75 درصد از کل واردات هند را به نام خود به ثبت رسانده است اما هند اخیرا به دنبال تنوع بخشیدن به منابع نظامی خود بوده و به همین دلیل نگاهی ویژه به آمریکا دارد.

براساس بررسی‌ها هند در سال گذشته میلادی بزرگترین خریدار تسلیحات آمریکایی بوده است و به این ترتیب واردات دهلی نو از آمریکا به ارزش 9 / 1 میلیارد دلار رسید.

این در حالی است که آمریکا در پنج سال اخیر تنها هفت درصد از نیازهای نظامی هند را تامین کرده است.

اما از سوی دیگر پاکستان به عنوان رقیب قدیمی هند نیز اخیرا واردات تسلیحاتی خود را به میزان 119 درصد افزایش داده است.

براساس آمارها آمریکا (29 درصد)، روسیه (27 درصد)، آلمان (هفت درصد)، چین (شش درصد) و فرانسه (پنج درصد) بزرگترین تامین کنندگان نیازهای تسلیحاتی جهان بین سال‌های 2009 تا 2013 بوده‌اند.

این در حالی است که هند، چین، پاکستان، امارات و عربستان نیز پنج وارد کننده اصلی این تسلیحات محسوب می‌شوند.

این در حالی است که صادرات تسلیحات به آفریقا در پنج سال اخیر نسبت به پنج سال قبل از آن 53 درصد افزایش یافت. اما واردات تسلیحات در اروپا در پنج سال اخیر به نسبت قبل از آن 25 درصد کاهش یافت. انگلیس بزرگترین وارد کننده تسلیحات عمده در اروپا است.

انتهای پیام

کد N186163

وبگردی