آفتاب
نماینده کاشمر:

ملت ایران در تمام ابعاد ظرفیت قهرمان شدن را دارد

ملت ایران در تمام ابعاد ظرفیت قهرمان شدن را دارد

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک پیروزی کشتی‌گیران تیم ملی ایران گفت: ملت ایران ظرفیت قهرمان شدن در تمام ابعاد را دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمد اسماعیل‌نیا در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز(دوشنبه) مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ایران می‌تواند هم در زمینه ورزشی و هم در زمینه دفاعی،‌هم در زمینه علمی و المپیادها و هم در زمینه تمدنی قهرمان باشد.

وی ادامه داد: ما مردم صبوری داریم و می‌توانیم با عبور از حماسه اقتصاد مقاومتی در سطح جهان در تمامی ابعاد پیروز شویم.

این نماینده مجلس که جزو غائبین جلسه بعدازظهر روز شنبه بود در این باره توضیح داد: روزهای شنبه، دوشنبه و پنجشنبه روز رسیدگی به حوزه انتخابیه و نظارت است و نماینده‌ها برای این امر برنامه‌ریزی می‌کنند. بعد از تعطیلی روز چهارشنبه مجلس بلافاصله به سمت کاشمر حرکت کردیم و ساعت 3 صبح به آنجا رسیدیم، بعد ازنماز و یکی دو ساعت شروع به کار کردیم و روزهای پنجشنبه و جمعه مشغول به کار بودیم و سه هفته قبل با کشاورزان و دامداران در کاشمر قرار ملاقات داشتیم.

اسماعیل‌نیا ادامه داد: به همین دلیل غیبت خوردیم که البته این غیبت اصلاح شد اما مردم باید توجه داشته باشند که نمایندگان با سخت‌کوشی کار می‌کنند و این سخت‌کوشی قابل تقدیر است و من به سهم خودم از آنها تشکر می‌کنم.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی همچنین خطاب به نمایندگان گفت: نیاز داریم که جلسات غیرعلنی و بعضا علنی داشته باشیم تا دوسالی را که از شروع مجلس نهم می‌گذرد ارزیابی کنیم. ما باید کمی به خودمان بپردازیم چرا که مجلس در سرنوشت کشور تاثیرگذار است.

وی سپس به نقش مدیریت جهانی در تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: ما دفاع مقدس را با مدیریت جهادی پیش بردیم، در مدیریت جهادی عشق و اخلاص وجود دارد و مواردی که رئیس جمهور به آنها اشاره کرده نیز در مدیریت جهادی دیده می‌شود. این موارد مثل شایسته‌سالاری و عمل به آن است نه باندسالاری،‌ گروه سالاری، رفیق سالاری.

این نماینده مجلس ابراز امیدواری کرد که رئیس جمهور به بعضی از وزرای خود تذکر دهد که ازشعارهایی که داده‌اند خارج نشود و با رفیق بازی کشور را به حاشیه نبرند.

اسماعیل‌نیا تاکید کرد: مدیریت جهادی از جنس قیام عاشوراست؛ تعادل محور، عدالت محور، تکلیف محور و برنامه محور است. تحقق اقتصاد مقاومتی باید با شفاف‌سازی صورت گیرد و قول بروکراسی شکسته شود چرا که قول بروکراسی اجازه نمی‌دهد در تحقق این امر سرعت پیدا کنیم.

این عضو کمیسیون کشاورزی خاطر نشان کرد: نظام بانکی ما برای تحقق اقتصاد مقاومتی کارآمد نیست. در نظام بانکی ما کسانی وجود دارند که 10 میلیون وام گرفته‌اند و 60 میلیون پرداخت کرده‌اند و هنوز بدهکارند؛ این نظام بانکی در شان جمهوری اسلامی و اقتصاد ما نیست.

وی با بیان اینکه نظام بانکی باید اصلاح شود، گفت: نیاز به شایسته سالاری داریم و باید از افراد شایسته در همه زمینه‌ها دعوت به همکاری کنیم.

نماینده مردم کاشمر در پایان به برخی مشکلات حوزه‌ انتخابیه‌اش از جمله لزوم رسیدگی به جاده‌ها و گازرسانی به منطقه اشاره کرد.

انتهای پیام

کد N186133

وبگردی