آفتاب

راه‌اندازی شهرک معارف در حرم حضرت معصومه(س)

راه‌اندازی شهرک معارف در حرم حضرت معصومه(س)

مدیرکل تبلیغات اسلامی آستان مقدس حضرت معصومه (س) از راه‌اندازی شهرک معارف در ایام نوروز در حرم کریمه اهل بیت(ع) خبر داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آستان مقدس حضرت معصومه (س) از راه‌اندازی شهرک معارف در ایام نوروز در حرم کریمه اهل بیت(ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، حجت‌الاسلام محمد صادقی آرمان گفت: این شهرک از 28 اسفند ماه جاری تا 14 فروردین ماه سال آینده در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر برگزار می‌شود و مباحث احکام، اخلاق و غیره را در قالب تفریح و سرگرمی به مخاطبان ارایه می‌کند.

وی با بیان اینکه برپایی چنین شهرکی کاری جدید در کشور است، گفت: در این راستا، برای برگزاری شهرک معارف، کارهای پژوهشی گسترده ای با حضور کارشناسان مربوط انجام شده است.

وی در تبیین اهداف برگزاری شهرک معارف، گفت: آموزش معارف دینی در قالب روش‌های نوین، جذاب و کاربردی، شناساندن شخصیت و جایگاه حضرت زهرا و حضرت فاطمه معصومه (س)، معرفی سبک زندگی اسلامی و ایجاد ارتباط صمیمی میان روحانیان و زایران از جمله اهداف برگزاری این شهرک است.

صادقی افزود: در شهرک معارفی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) برنامه‌های آموزش احکام، اعتقادات و معارف، اخلاق و آداب و معیارهای زندگی مطلوب برای خردسالان، کودکان، نوجوانان و بزرگسالان ارایه می‌شود.

وی به ویژگی‌های غرفه‌های برپا شده در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: غرفه‌های فعال شهرک معارف، غرفه هایی با رویکرد آموزشی و تربیتی، کاربردی، بازی و سرگرمی، ماکت و دکوراسیون جذاب و مسابقه و همراه با اهدای جوایز، فرصتی مغتنم برای نشر تعالیم اسلامی ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه احکام اسلامی با زبان کودک و نوجوان به آنها ارایه می‌شود، گفت: در بخش اعتقادات و معارف نیز مباحثی چون معادشناسی، رجعت، توسل و فلسفه آن، شفاعت، شبهات ولایت فقیه، معراج پیامبر اکرم(ص) و هدف آن، غیبت و ظهور امام زمان(عج) صراط مستقیم، فلسفه زیارت، برزخ، قرآن کریم، توبه، امام شناسی و دعا به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود.

صادقی درباره برنامه‌های اخلاقی و آداب اسلامی در شهرک معارف گفت: در این بخش، احادیث اخلاقی در قالب روایات اسلامی آورده می شود؛ مسائلی که در جامعه امروزی در نسل جوان و نوجوان مؤثر است و مبتلابه خانواده هاست.

انتهای پیام

کد N186068

وبگردی