آفتاب

هشدار یک مقام سابق ارتش انگلیس در مورد تهدید راهبردی استقلال اسکاتلند

هشدار یک مقام سابق ارتش انگلیس در مورد تهدید راهبردی استقلال اسکاتلند

یک دریادار بلندپایه ارتش انگلیس گفت، استقلال اسکاتلند از انگلیس جدی‌ترین تهدید راهبردی پیش روی این ارتش است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دریادار "جان مک آنالی"، یک مقام بلندپایه سابق ارتش انگلیس در مقاله‌ای که برای روزنامه دیلی تلگراف نوشت، هشدار داد در صورت استقلال اسکاتلند، انگلیس مجبور خواهد شد از سلاح‌های هسته‌ای خود دست بردارد.

وی تاکید کرد: استقلال اسکاتلند بزرگترین تهدید راهبردی پیش روی نیروهای مسلح انگلیس است. وی هشدار داد: در صورت استقلال اسکاتلند، انگلیس کرسی خود در شورای امنیت سازمان ملل را از دست خواهد داد و انگلیس و اسکاتلند تبدیل به دو کشور درگیر در اروپا خواهند شد.

وی که سابق کالج سلطنتی مطالعات دفاعی انگلیس بوده، گفت: همه احتمالات برای آنکه انگلیس مجبور به خلع سلاح یکجانبه هسته‌ای شود وجود دارند.

ناوگان زیر دریایی‌های هسته‌ای نیروی دریایی انگلیس در منطقه فاسلین اسکاتلند مستقر هستند و به گفته دریادار مک آنالی تغییر موضع این زیردریایی‌ها میلیاردها پوند هزینه خواهد داشت و در پایان کل این ناوگان برچیده خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز ما همچنان می‌توانیم با افتخار بگوییم که نیروهای مسلح یکی از محورهای بزرگ بریتانیا است و چند تکه کردن اتحاد در بریتانیا آسیب زیادی به آن زده و در پایان انگلیس و اسکاتلند هزینه‌های زیادی برای پر کردن خلا در زیرساخت‌های خود خوهند پرداخت.

وی تاکید کرد: در صورت استقلال اسکاتلند روابط ما با آمریکا، وضعیت ما به عنوان یکی از قدرت‌های نظامی برتر جهان و حتی عضویت دائم ما در شورای امنیت سازمان ملل احتمالا از بین خواهند رفت.

دریادار مک آنالی گفت: پیش از این استقلال ما انگلیس و اسکاتلند، تبدیل به دو کشور درگیر با یکدیگر در حاشیه اروپا می‌شویم بدون آنکه ابزارهای لازم برای دفاع از منافع تفکیک شده خود را داشته باشیم. در آن صورت نه همپیمانان و نه نسل‌های آینده ما را در صورت ارتکاب اشتباه نخواهند بخشید.

انتهای پیام

کد N186047

وبگردی