آفتاب
لاریجانی در دیدار وزیر خارجه تاجیکستان:

ایران و تاجیکستان از ظرفیت‌های فراوانی برای همکاری و تعامل برخوردارند

ایران و تاجیکستان از ظرفیت‌های فراوانی برای همکاری و تعامل برخوردارند

حل پاره‌ای مشکلات جزئی می‌تواند روند حضور سازنده و مفید شرکت‌های ایرانی در تاجیکستان را تسریع کرده و به پیشرفت و توسعه این کشور کمک قابل توجهی داشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران و تاجیکستان از ظرفیت‌ها و فرصت‌های فراوانی برای همکاری و تعامل نزدیک برخوردارند که بهره‌گیری از آن‌ها می‌تواند به نفع دو ملت باشد.

به گزارش ایلنا، "علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار"سراج‌الدین اصل‌اف" وزیر خارجه تاجیکستان با اشاره به پیوندهای عمیق تاریخی، فرهنگی و دینی دو ملت، گفت: ایران و تاجیکستان از ظرفیت‌ها و فرصت‌های فراوانی برای همکاری و تعامل نزدیک برخوردارند که بهره‌گیری از آن‌ها می‌تواند به نفع دو ملت باشد.

وی در همین راستا حمایت مجلس از توسعه ارتباطات دو کشور را مورد تأکید قرار داد.

رئیس مجلس در ادامه این دیدار با بیان پیشرفت‌های فناوری اقتصادی و صنعتی کشورمان به علاقه‌مندی شرکت‌های ایرانی برای صدور خدمات فنی مهندسی و ایجاد زیر ساخت‌های عمرانی در تاجیکستان اشاره کرد و تأکید کرد: حل پاره‌ای مشکلات جزئی می‌تواند روند حضور سازنده و مفید شرکت‌های ایرانی در تاجیکستان را تسریع کرده و به پیشرفت و توسعه این کشور کمک قابل توجهی داشته باشد.

همچنین در این دیدار "سراج‌الدین اصل‌اف" وزیر خارجه تاجیکستان با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان، گفت: جمهوری اسلامی ایران از نقش و جایگاه مهمی در سیاست خارجی تاجیکستان برخوردار است.

وی با ارائه گزارشی در خصوص سطح فعلی روابط دو کشور، خواستار بهره‌مندی از تجربیات و توانمندی‌های ایران در زمینه‌های مختلف اقتصادی، صنعتی و خدمات فنی و مهندسی شد.

وزیر خارجه تاجیکستان تصریح کرد: دولت تاجیکستان به حل مشکلات شرکت‌های ایرانی در این کشور اهتمام خاصی دارد.

"اصل‌اف"، همچنین اجرای طرح‌های عمرانی توسط شرکت‌های ایرانی به‌ویژه تونل استقلال را برای کشورش بسیار مهم دانست.

کد N185856

وبگردی