آفتاب
منابع دیپلماتیک فاش کردند؛

دیدار سران شورای همکاری خلیج فارس با اوباما لغو شد

دیدار سران شورای همکاری خلیج فارس با اوباما لغو شد

منابع دیپلماتیک به روزنامه الخلیج اعلام کردند که به دلیل اختلاف میان کشورهای حوزه خلیج فارس و تک‌روی‌های قطر دیدار آتی کشورهای مذکور با اوباما لغو شده و پادشاه عربستان به نمایندگی از سایر کشورها این دیدار را برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه اماراتی الخلیج، به نقل از منابع دیپلماتیک در حوزه خلیج فارس نوشت: به دلیل تک‌روی‌های کشور قطر نشستی که قرار بود میان باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا با رهبران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس روز جمعه 28 مارس (8 فروردین) برگزار شود لغو شده است.

این منابع همچنین اعلام کردند که این دیدار میان باراک اوباما با ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان به عنوان نماینده کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض برگزار می‌شود.

بنا به گفته این منابع مقامات امارات با مشورت سایر کشورها تصمیم گرفتند تا پادشاه عربستان به نمایندگی از آنها با اوباما دیدار کند.

منابع مذکور تاکید کردند که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خواهان آن هستند که با اوباما در چنین شرایط حساسی و با توجه به تغییرات در منطقه و جهان از یک موضع واحد و هماهنگ سخن بگویند.

منابع دیپلماتیک در ادامه اعلام کردند که به خاطر سیاست‌های قطر در چند سال گذشته این کشور تا حد زیادی به انزوا کشیده شده است.

این منابع در پایان نسبت به عواقب سیاست‌های قطر که از آن به عنوان سیاست‌های "نادرست" یاد می‌کنند در گسترش فتنه، تندروی و تروریسم و در نتیجه به خطر افتادن امنیت حوزه خلیج فارس هشدار دادند.

انتهای پیام

کد N185820

وبگردی