آفتاب

نتایج انتخابات ریاست جمهوری السالوادور تایید شد

نتایج انتخابات ریاست جمهوری السالوادور تایید شد

تهران- ایرنا- هیات داوری انتخابات ریاست جمهوری السالوادور روز یکشنبه پیروزی ˈسالوادور سانچز سرنˈ نامزد حزب حاکم را در انتخابات ریاست جمهوری هفته قبل تایید و درخواست نامزد رقیب را برای لغو نتایج رد کرد.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری رویترز از سان سالوادور، ˈایخنیو جیکاسˈ رییس این هیات گفت: هیات تشخیص داده است ˈسرنˈ از حزب چپگرای ˈجبهه آزادیبخش فارابوندو مارتیˈ 50.11 درصد از آراء و ˈنورمن کیخانوˈ از حزب راستگرای ˈائتلاف جمهوری خواهان ملی گراˈ 49.11 درصد آراء را کسب کرده اند.

وی افزود: بر اساس این نتایج، سالوادور سانچز سرن و ˈاوسکار ساموئل اورتیزˈ به ترتیب به عنوان رییس جمهور و معاون رییس جمهور برای دوره زمانی اول ‍ژوئن (اواسط خرداد 1393) 2014 تا اول ژوئن 2019 انتخاب می شوند.

کیخانو شهردار پیشین سان سالوادور و رقیب سانچز در دور دوم انتخابات پیش از این خواستار لغو نتایج به دلیل تقلب در روند انتخابات شده بود.

هیات انتخاباتی اعلام کرده است شواهد و اسناد کافی برای تقلب صورت گرفته در انتخابات وجود ندارد. ˈمائوریسیو فونسˈ رییس جمهوری السالوادور گفت برای آغاز روند انتقال دولت، روز دوشنبه با سانچز دیدار و گفت و گو می کند.

اروپام**9157**1485** 1337
کد N185763

وبگردی