آفتاب

وزیردادگستری لبنان : جشن پیروزی آزادی یبرود زیاد طول نمی کشد

وزیردادگستری لبنان : جشن پیروزی آزادی یبرود زیاد طول نمی کشد

بیروت – ایرنا - « اشرف ریفی » وزیر دادگستری لبنان با بیان اینکه «جشن پیروزی آزادی شهر یبرود سوریه زیاد طول نمی کشد»، گفت : اما در باره این شادی نمایشی ، روزهای آینده ثابت می کند که این پیروزی ها خیالی و زودگذرهستند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، اشرف ریفی عصر یکشنبه با صدور بیانیه ای همچنین شادی برای پیروزی ارتش و نیروهای دفاع ملی سوریه در یبرود را « اقداماتی زشت و رقص بر روی خون ملت بیگناه و ویرانه های شهرهای تخریب شده سوریه » خواند و آن را عامل افزایش احساس تنفر و چنددستگی ها دانست.

بسیاری از مردم لبنان از جمله در ضاحیه جنوبی بیروت و منطقه بقاع در شرق لبنان بخاطر آزادی شهر یبرود و افزایش احتمال کاهش انفجارهای انتحاری تروریستی با خودروهای بمب گذاری شده، برای نشان دادن خوشحالی خود مبادرت به پخش شیرینی کردند.

وزیر دادگستری لبنان که عضو گروه 14 مارس است، دراین بیانیه با تکرار هشدارهای گذشته خود ، تاکید کرد که « این دخالت ناپذیرفتنی در امور سوریه، لبنان را بطور اکید با خطر مواجه می کند بویژه با درگیر شدن مرزها ، گسترس خودامنیتی در بیشتر مناطق خصوصا درشهر عرسال و اطراف آن، اهانت به شهروندان در پست های ایست و بازرسی ،قرار گرفتن در جایگاه نیروهای رسمی مسئول حفظ امنیت وآرامش شهروندان، حوادث پی درپی در سوریه و آخرین آن تعرض به یبرود که موجب ورود آوارگان بیشتری از مرزها به عرسال شده است».

در بیانیه وزیر دادگستری لبنان آمده است: این حوادث باردیگر ثابت کرد که انچه این دولت کوچک تعقیب می کند به جایگاه کشور و ثبات آن ضرر وارد می کند و این ما را بویژه به خاطر مسئولیتی که برعهده داریم ، وادار می کند که با این روش و رفتار مقابله کنیم که اگر ادامه پیدا کند خدای نکرده به فروپاشی دولت و سقوط آن منجر می شود.

اشرفی ریفی افزود: براین اساس ، اولویت ما این است که از طریق دستگاه ها و موسسات از حزب الله بخواهیم که از سوریه خارج شود و هرکسی که در سوریه می جنگد ، خود امنیتی را از بین ببریم و ارتش و نیروهای امنیتی در مرزها بویژه در منطقه عرسال و اطراف آن و در مرزهای شمالی با سوریه مستقر شوند.

وزیر دادگستری لبنان با درخواست برای اجرای قطعنامه های بین المللی دراین زمینه ،هشدار داد: هیچکسی قادر نیست یک عمل انجام شده را بر لبنانی ها تحمیل و آنها را وادار کند که بهای دخالت دیگران در طرح های منطقه ای را بپردازند.

پایگاه اطلاع رسانی لبنانی ( النشره) نیز گزارش داد که وزیر دادگستری لبنان از سقوط یبرود به عنوان ورود حزب الله به یک « باتلاق جدید» یاد کرد.

اشرفی ریفی در گفت وگویی افزود : کسانی که فکر می کنند با سقوط یک منطقه در سوریه کار تمام شده ، در توهم بسر می برند.

وی همچنین با بیان اینکه دستگاه قضایی لبنان موضوع ربایش « جوزف صادر» کارمند شرکت هواپیمایی لبنان (الشرق الاوسط» را پیگیری می کند ، گفت که لبنان بجای زندان رومیه به 4 زندان مرکزی ، شمال ، جنوب و بقاع نیاز دارد که بهتر است از مناطق مسکونی دور باشند.

وزیر دادگستری لبنان گفت که زندان رومیه باید تا 5 سال آینده منهدم شود.

خاورم ** 1324
کد N185465

وبگردی