آفتاب

آمریکا : همه پرسی در کریمه را به رسمیت نمی شناسیم

آمریکا : همه پرسی در کریمه را به رسمیت نمی شناسیم

نیویورک، ایرنا- کاخ سفید با اعلام اینکه همه پرسی درباره آینده شبه جزیره کریمه را به رسمیت نمی شناسد، روسیه را تهدید کرد که منتظر هزینه اقدام های خود باشد.

به گزارش ایرنا جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید روز یکشنبه با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: دولت آمریکا همه پرسی امروز منطقه کریمه را رد می کند.

این بیانیه تصریح می کند: همه پرسی انجام شده برخلاف قانون اساسی اوکراین بوده و جامعه جهانی نتایج آن را که تحت تهدید و فشار نظامی روسیه انجام شده به رسمیت نخواهد شناخت.

کاخ سفید در این بیانیه روسیه را متهم به تشدید بحران کرده و هشدار می دهد که مسکو منتظر هزینه اقدام های خود باشد.

این در حالیست که امروز سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در گفت وگوی تلفنی با جان کری همتای آمریکایی خود تاکید کرد: همه پرسی استقلال کریمه از اوکراین با معیارها ی بین المللی مطابقت دارد.

لاوروف بامداد روز یکشنبه در این گفت وگوی تلفنی گفت: همه پرسی کریمه به طور کامل با قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل مطابقت دارد و نتیجه این همه پرسی باید نقطه عطفی در تعیین سرنوشت منطقه کریمه باشد.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین با اشاره به جنایات معترضان اوکراین علیه روس ها و روس زبانان در آن کشور گفت : دولت اوکراین باید با فعالیت های تبهکارانه افراط گرایان علیه روس ها و روس زبانان مقابله کند و مانع این اقدامات شود.

اروپام 2251 **1908
کد N185330

وبگردی