آفتاب

پوتین تاکید کرد همه پرسی کریمه مطابق با قوانین بین المللی است

پوتین تاکید کرد همه پرسی کریمه مطابق با قوانین بین المللی است

واحد مرکزی خبر نوشت:

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز یکشنبه بار دیگر با تاکید بر اینکه همه پرسی شبه جزیره کریمه درباره جدا شدن این منطقه از اوکراین مطابق با قوانین بین المللی است قول داد به تصمیم ساکنان کریمه درمورد پیوستن به روسیه احترام می گذارد.
کشورهای غربی این همه پرسی را در شبه جزیره کریمه که اکثر ساکنان آن را روس زبان ها تشکیل می دهند غیر قانونی نامیده و به روسیه هشدار داده اند ممکن با تحریم هایی روبرو شود.
غربی ها همچنین می گویند این همه پرسی در یک بشکه باروت انجام می شود زیرا روسیه در حال تقویت نیروهای خود در شبه جزیره کریمه است.
به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو ، پوتین در تماس تلفنی با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان گفت این همه پرسی مطابق با حقوق بین الملل ازجمله فصل یکم منشور سازمان ملل متحد است که بر حق تعیین سرنوشت برای اقوام تاکید دارد.
کرملین در بیانیه ای اعلام کرد روسیه تاکید می کند به انتخاب مردم کریمه احترام خواهد گذاشت.
در این بیانیه آمده است پوتین و مرکل همچنین درباره اعزام احتمالی ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا به اوکراین به منظور نظارت بر اوضاع در این کشور گفتگو کردند.
سخنگوی مرکل گفت صدر اعظم به پوتین گفت تعداد بیشتری از ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا باید به اوکراین اعزام شوند.
اشتفن سیبرت در بیانیه ای درباره گفتگوی تلفنی بین مرکل و پوتین اعلام کرد صدر اعظم آلمان گسترش سریع حضور سازمان امنیت و همکاری اروپا را در اوکراین و اعزام تعداد بیشتری از ناظران این سازمان را به نقاط درگیری به ویژه در شرق این کشور خواستار شد.
سیبرت تصریح کرد :« پوتین این ابتکار را مثبت می داند. او قول داد دستورالعمل های لازم را در این خصوص در اختیار سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه قرار دهد.»
این ابتکار باید در نشست روز دوشنبه سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز مورد تایید قرار گیرد.

4949

کد N185320

وبگردی