آفتاب

بیانیه ارتش سوریه / یبرود آزاد شد

بیانیه ارتش سوریه / یبرود آزاد شد

بیروت – ایرنا – فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه با صدور بیانیه ای بطور رسمی آزادی شهر یبرود و سیطره کامل ارتش بر این شهر در استان ریف دمشق را اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه با تاکید به اینکه شمار زیادی از تروریست های مزدور در یبرود به هلاکت رسیده اند، امده است: بعد از چندین عملیات مرتبط صبح امروز( یکشنبه) یگان های ارتش سوریه با همکاری نیروهای دفاع ملی ، امنیت و ثبات را به شهر یبرود و حومه آن در ریف شمالی شهر دمشق بازگرداندند.

در این بیانیه خاطرنشان شده است که گروه های تروریستی مزدور شهر یبرود را به یک دژ و دروازه ورود سلاح و تروریست ها به داخل سوریه تبدیل کرده بودند و نیروهای مسلح سوریه با درهم شکستن این دژ اکنون در حال تعقیب باقیمانده های باندهای تروریستی در منطقه هستند.

فرماندهی ارتش سوریه تاکید کرده است: این پیروزی جدید که به فروپاشی صفوف گروه های تروریستی منجر شد، تکمیل کننده پیروزی های دیگری بود که ارتش در منطقه القلمون درنبرد با گروه های تروریستی بدست آورده بود.

براساس بیانیه فرماندهی ارتش سوریه ، آزادی سازی یبرود به یک حلقه مهم برای تامین امنیت مناطق مرزی با لبنان و قطع راه های کمک رسانی به تروریست ها است و فضا و عرصه را بر دیگر تروریست هایی که در ریف دمشق باقی مانده اند، تنگ می کند و درعین حال اجازه می دهد که ارتش سوریه امنیت راه های بین المللی بین دو منطقه جنوب و میانی کشور را تقویت کند.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه در پایان این بیانیه با اشاره به اینکه نابودی تروریست ها در منطقه یبرود و اطراف آن ضربه ای سنگین و کوبنده به تروریست ها و حامیان مالی و نظامی آنها می باشد، بار دیگر بر عزم راسخ خود برای تعقیب باقی مانده های باندهای تروریستی و ریشه کنی و خلاص کردن سوریه از شر آنها و بازگرداندن امنیت و ثبات به وجب به وجب خاک سوریه تاکید کرده است.

خاورم ** 1324
کد N184927

وبگردی