آفتاب
موسوی‌نژاد در نطق میان دستور مطرح كرد:

انتقاد به استفاده از نیروهای غیربومی در میادین نفتی

انتقاد به استفاده از نیروهای غیربومی در میادین نفتی

متأسفانه هر بار به بهانه واهی از شروع ساخت پروژه پتروشیمی در دشتستان سر باز زده می شود و امیدوارم دولت تدبیر و امید به حل فوری و بی وقفه موضوع اقدام کرده و مردم دشتستان را از این حق خود محروم نکند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در خصوص به‌کارگیری نیروهای غیر بومی در میادین نفتی و گازی جنوب به وزیر نفت تذکر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدمهدی موسوی‌نژاد در نشست علنی امروز مجلس در نطق میان دستوربا اشاره به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید در خصوص برخی بی‌مبالاتی‌ها در عرصه فرهنگی کشور، گفت: این مسائل چیزی نیست که مسئولان نظام از آن بی‌خبر باشند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ضربه‌های سنگینی که برخی دیدگاه‌های غرب زده و بی‌تقوا بر پیکره فرهنگ عمومی اسلامی نظام وارد آورده، هنوز التیام نیافته است، افزود: واپس‌گرایی فرهنگی به بهانه واهی آزادی، دادن آرامش کاذب به جامعه و عذرهای بد‌تر از گناه برخی تحلیلگران غرب زده، موجبات افزون طلبی دشمنان داخلی و خارجی را فراهم آورده است.

وی با بیان اینکه آنچه لازم است تذکر داده شود آن است که اگرچه تاکتیک مذاکرات هسته‌ای تغییر کرده، اما راهبرد‌ها هیچ‌گاه تغییر نمی‌کند، به اتفاقات چند هفته اخیر در حوزه دیپلماسی اشاره و ‌تصریح کرد: این اتفاقات دهن کجی به اقتدار نظام است و دستگاه دیپلماسی کشور بایستی در قبال فعل خطای خود پاسخ گو بوده و پاسخ قاطعی به جسارت اشتون و‌بان کی مون داده و اجازه میدان داری در عرصه دیپلماسی را به غرب زدگان ندهد.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی کشور و سیاستگذاران آن لازم است از موضع اقتدار به مقابله با استکبار برآمده و مدافع حقوق ملت باشد،گفت: واضح است که مسأله هسته‌ای کشور بهانه‌ای بیش نیست و بر فرض آنکه عقب نشینی هم شود، ده‌ها بهانه برای دشمنی با جمهوری اسلامی و نفوذ در اقتدار آن، ‌مستمسک قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به شرایط فعلی کشور و منطقه در جهان و نیاز امروز کشور و مطالبه رهبری معظم انقلاب و سیاستگذاری و اجرای مناسب سیاست‌های اقتصادی جهت ارتقای اقتصادی کشور از طریق توسعه کمی و کیفی تولید در کشور، افزود: تأکیدات پی در پی معظم له درباره اقتصاد مقاومتی مبین آن است که کشور بیش از پیش نیازمند مدیریت جهادی مجریان و ناظران حکومت در راستای تبدیل شدن کشور به قطب اقتصادی و صنعتی منطقه است.

نماینده مردم در مجلس نهم تأکید کرد: باید توجه داشت که حرکت به سمت تولید و اتکا به داخل، ‌ رمز پیشرفت اقتصادی است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس با اشاره به گذشت مدت زمان زیادی از سیل مخرب این شهرستان و وارد آمدن خسارت‌های فراوان به بخشهای مسکونی، کشاورزی و ارتباطی و نیز فراهم آوردن موجبات درد و تألمات روحی و مرگ عده‌ای از شهروندان این استان، ادامه داد: تا به حال هیچ اقدامی در جهت پرداخت خسارت به سیل زدگان انجام نشده تا اینکه ماجرای زلزله امسال نیز به مشکلات قبلی اضافه شد و مع الوصف تا به حال هیچ اقدام درخوری برای رتق و فتق مشکلات مردم و حل نابه‌سامانی حاصل از بلایای طبیعی صورت نگرفته است که برای حل آن‌ها باید اقدام عاجلی انجام شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه بی‌شک ورود هر صنعت درآمدزایی به مناطق محروم موجب رشد و توسعه آن منطقه می‌شود، ‌‌تصریح کرد: مردم دشتستان سالهاست منتظر ورود صنعت پتروشیمی به چرخه اقتصادی و صنعتی شهر خود هستند تا در کنار پیشرفت و سازندگی شهر، ‌شاهد اشتغال جوانان بومی نیز باشند.

وی با بیان اینکه متأسفانه هر بار به بهانه واهی از شروع ساخت پروژه پتروشیمی در دشتستان سر باز زده می‌شود، گفت: امیدوارم دولت تدبیر و امید به حل فوری و بی‌وقفه موضوع اقدام کرده و مردم دشتستان را از این حق خود محروم نکند.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه دشتستان را با نخل‌های سر به فلک کشیده آن و یکی از قطب‌های کشاورزی جنوب می‌شناسند، ادامه داد: ‌ علی رغم این مسأله و نیز تلاش کشاورزان و نخل کاران این شهرستان برای به ثمر نشاندن محصولاتشان و به حرکت درآوردن چرخ‌های تولید و کمک به قطع وابستگی، ‌همچنان در بلاتکلیفی بی‌سابقه‌ای به سر می‌برند.

وی با بیان اینکه در اینجا به وزیر جهاد کشاورزی تذکر می‌دهم نسبت به تشکیل کارگروهی برای حل مشکلات نخل‌کاران اقدام کند، تصریح کرد: استان زرخیز بوشهر علی‌رغم داشتن استعدادهای فراوان و منابع غنی نفتی و گازی، متأسفانه از نامهربانی‌هایی همچون بیکاری جوانان تحصیل‌کرده خود رنج می‌برد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به وجود قانون لزوم استفاده ۵۰درصدی از نیروهای بومی در قانون برنامه پنجم توسعه کشور،گفت: اما همچنان شاهد فعالیت نیروهای غیربومی در بخش‌های اقتصادی و انرژی استان بوشهر و یا به کارگیری بومیان این استان در مشاغل درجه سه و چهار هستیم.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه به وزیر نفت تذکر می‌دهم که تنها راه توسعه کشور، ‌بها دادن به میدان‌های نفتی و گازی است، تأکید کرد: متأسفانه آلایندگی و مشکلات زیست محیطی توسعه این میادین، به مردم جنوب می‌رسد و از به کارگیری نیروهای بومی علی رغم شایستگی دریغ می‌شود.

وی با اشاره به عزم دولت برای اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها،‌ خواستار لحاظ شدن حقوق مردم مستضعف در انجام این مهم شد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس با اشاره به گذشت چهار سال از اجرای قانون توسعه برنامه پنجم توسعه کشور، تأکید کرد: ماده ۱۸۰ برنامه پنجم توسعه که با اجرای آن، دو درصد از منابع درآمدی نفتی کشور به مناطق محروم اختصاص می‌یافت، اجرایی نشده که در این خصوص به رئیس جمهور تذکر می‌دهم.

وی با اشاره به اصل ۴۸ قانون اساسی کشور که بر توسعه متوازن استان‌ها تأکید دارد، گفت: رئیس جمهور تصریحا دستور دهد تا این قانون اجرایی شود و عدم اهتمام رئیس دولت به این قانون، ظلمی نابخشودنی به مردم مناطق توسعه نیافته است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه رئیس‌جمهور باید از وزرای صنعت معدن و تجارت و جهاد کشاورزی توضیح بخواهد که میلیارد‌ها ریال تسهیلات صندوق توسعه ملی در سالهای ۹۰ و ۹۱ در کجا‌ها مصرف شده، افزود: باید دید سهم استان‌های محروم از این تسهیلات چه قدر است؟ به راستی فرزندان و جوانان جویای کار مناطق محروم به کجا پناه ببرند؟ چرا اکثر این تسهیلات و منابع به استان‌های برخوردار تعلق می‌گیرد؟

موسوی‌نژاد با اشاره به تصویب قوانین استخدام مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای و اصلاح ماده ۱۷ قانون استخدام مربیان حق التدریسی، از رئیس جمهور خواست تا نسبت به عدم اجرای این قوانین پاسخ بدهد.

وی با اشاره به تصویب قانون تجمیع بیمه‌های درمان که اجرای آن می‌تواند هزینه‌های درمانی مردم را کاهش دهد، به وعده رئیس جمهور در خصوص بیمه کردن پنج ملیون نفر اشاره و تصریح کرد: رئیس‌جمهور می‌بایست در خصوص عدم اجرای این قانون و تحقق این وعده، ‌پاسخ در خور بدهد.

نماینده دشتستان در مجلس همچنین به دستگاه دیپلماسی و برخی مسئولان در خصوص تردید نسبت به تفکر مقاومت تذکر داد و گفت: ‌ تاریخ اسلام از تردیدی در لحظه‌های سرنوشت ساز بسیار ضربه خورده است.

کد N184624

وبگردی