آفتاب

بیش‌تر یهودی‌ها صلح را به مساله به رسمیت شناختن "کشور یهود" ترجیح می‌دهند

بیش‌تر یهودی‌ها صلح را به مساله به رسمیت شناختن "کشور یهود" ترجیح می‌دهند

براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته توسط یک مرکز یهودی در تل‌آویو، 69 درصد یهودی‌ها برقراری صلح با فلسطین و جهان عرب را به مساله به رسمیت شناخته شدن اسرائیل به عنوان "کشور یهود" ترجیح می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه عبری‌زبان هآرتص، نتایج نظرسنجی که از سوی یک مرکز یهودی در تل‌آویو انجام شد،‌ نشان داد که 69 درصد یهودی‌ها امضای توافقنامه صلح با فلسطین و جهان عرب و عادی‌سازی روابط خود با کشورهای عربی را به مساله به رسمیت شناخته شدن اسرائیل به عنوان "کشور یهود" ترجیح می‌دهند.

این در حالی است که 21 درصد یهودی‌ها به مساله به رسمیت شناخته شدن اسرائیل به عنوان "کشور یهود" اهمیت زیادی می‌دهند.

همچنین در این نظرسنجی مشخص شد که 59 درصد یهودی‌ها دستیابی به شروط امنیتی را مهم‌تر از به رسمیت شناخته شدن "کشور یهود" از سوی فلسطین می‌دانند و 28 درصد دیگر به رسمیت شناختن "کشور یهود" را مهم‌تر از هر چیز دیگری می‌دانند.

همچنین 44 درصد از یهودی‌ها با این مساله که قدس شرقی پایتخت کشور آتی فلسطین باشد،‌ موافقند این در حالی است که 55 درصد آن‌ها با این مساله مخالفند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که 49 درصد یهودی‌ها آغاز مذاکرات بر اساس راهکار تشکیل دوکشور در مرزهای 67 همراه با تبادل اراضی را می‌پذیرند. این در حالی است که 42 درصد آن‌ها این مساله را قبول ندارند. 53 درصد از یهودی‌ها نیز معتقدند که ساخت و ساز و احداث واحدهای مسکونی در داخل شهرک‌ها تنها از طریق مذاکرات صورت گیرد در حالی که 37 درصد آن‌ها با این مساله مخالفند.

انتهای پیام

کد N184486

وبگردی