آفتاب

دیپلمات پاکستانی:جهان از سیاست اقتصاد مقاومتی ایران به عنوان یک الگوی کامل بهره مند شود

دیپلمات پاکستانی:جهان از سیاست اقتصاد مقاومتی ایران به عنوان یک الگوی کامل بهره مند شود

اسلام آباد - ایرنا - سفیر پیشین پاکستان در امارات متحده عربی تاکید کرد: جامعه جهانی باید از راهکارهای موثر ایران بویژه اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی در راستای ارتقای رفاه مردم به عنوان یک الگوی کامل اقتصادی بهره مند شود.

سید ˈقیصر حسینˈ یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد افزود: فرمایشات حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی درخصوص اتخاذ سیاست اقتصاد مقاومتی برای سایر کشورهای جهان در مسیر بهبود وضعیت معیشتی مردم و ارتقای سطح اقتصادی آنان یک مدل کامل ارزیابی شده و این نوع سیاست گذاری راه را بر اجرای فشارهای خارجی علیه هر کشوری سد می کند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بطور روشن ؛ تبعات مثبت و راهگشا بودن اقتصاد مقاومتی در مسیر سیاست های پویا را تبیین فرموده اند و اجرای این سیاست توسط دولت یقینا ضامن آینده ایران می باشد و همچنین این نظریه می تواند مشکلات جامعه جهانی را بواسطه زیاده خواهی های استکبار جهانی به نحو احسن برطرف نماید.

این تحلیلگر امور سیاسی و بین المللی در پاکستان خاطرنشان کرد: اجرای سیاست های مستقل باعث تقویت وضعیت اقتصادی هر کشوری می شود بنابراین اعضای جامعه بین الملل می توانند در این خصوص سیاست و عملکرد موثر دولت ایران را مدنظر داشته باشند و حتی با کارشناسان این کشور رایزنی هایی در ارتباط با برون رفت از چالش های اقتصادی خود داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تحریم های غیرقانونی غرب ؛ ایران را هر روز مستحکم تر از قبل کرد؛ گفت: ایرانیان پس از پیروزی انقلاب اسلامی با اعتماد به نفس کامل در مسیر خودکفایی و استقلال اقتصادی گام برداشته و تا به امروز این کشور به رغم ممنوعیت های غیرموجه کشورهای غربی در تمام زمینه ها پیشرفت کرده و خود بعنوان یک صادرکننده اقتصادی معروف شده اند.

جانشین پیشین فرمانده نیروی هوایی ارتش پاکستان تصریح کرد: سیاست های نوین اقتصادی و خارجی ایران با وجود تحریم های غرب یک راه روشن در تاریکی امروز جهان برای کشورهای دیگر جهان که خواهان استقلال هستند محسوب می شود زیرا جمهوری اسلامی از لحاظ بنیه اقتصادی و مالی یک کشور مقتدر بوده که توانسته توطئه های اقتصادی غرب بمنظور ضربه زدن به معیشت مردم ایران را با شکست روبرو سازد.

وی تاکید کرد: حضرت آیت الله خامنه ای همواره سیاست های شجاعانه و مواضع اصولی و قاطع در راستای منافع ملی ایران اتخاذ کرده اند و ایشان هدایتگر دیگر کشورها برای دستیابی به رفاه و ترقی می باشند.

سید قیصر حسین در پایان گفت: کشورهای جهان باید سیاست ها و تلاش های مضاعف ایرانی ها در عرصه های مختلف را زیرنظر گرفته و متوجه باشند که پیشرفت های همه جانبه ایران در گروی رویکرد صادقانه مقام رهبری و دولتمردان و مسوولان این کشور با مردم است.

آساق ** 1095**1392
کد N184423

وبگردی